Theresa May har Trump i knäet

Näpp! Nu är det slut på semestern och här ska bloggas. Åtminstone mer än de senaste veckorna. Det är fortfarande full rulle här eftersom mamma flyttat ner till oss i Skåne och ska komma i ordning och i helgen ska vi tillbaka till landet med den usla uppkopplingen och ha nostalgisk filmfestival hela tjocka släkten.

Vi drar väl igång det bloggandet med en tweet av Daniel Storey. Han har skådat Donald Trumps ansikte i Theresa Mays knä! Det är sant att det är likt och humorsidan The Poke kunde naturligtvis inte låta bli att dela så här har ni beviset.

Jag har under semestern börjat fundera på om jag skulle göra en tågresa till England snart. Inte för att jag har massor av tid men för att jag vill leva som jag lär med flygandet – ja Cecilia Hagen du har en poäng – men också för att jag vill se hur det går att göra detta nu när det inte längre går några nattåg från Köpenhamn. Till sist är jag frestad eftersom det nu inte heller går färja från Esbjerg och passagerarmöjligheterna har tagits bort på fraktfartygen från Göteborg till Immingham på grund av brittiska immigrationsbestämmelser i vad som är en frakthamn snarare än en passagerarhamn. Neddragning av personal i Immingham misstänker jag. Hur tar man sig nu snabbast till England om man inte vill eller vågar flyga och vad kostar det? Sådant vill jag ta reda på eftersom det nu var flera år sedan vi reste dit med endera tåg eller färja. Vi får se om jag får tid. Till England vill ju hela familjen hänga med och det kan bli kniviga förhandlingar med dottern som kommer att jobba om hon inte kommer in på den utbildning hon har som förstahandsval där hon just nu är reserv.

Engelsk pub i Tyskland

Foto: The Unbrexit

En sak som vore rolig med att ta tåget är den att det går att göra stopp på vägen och ett sådant som just jag är intresserad av nu är Ahaus vid den tysk-nederländska gränsen. Där öppnade nu i år puben med det fantastiska namnet The Unbrexit som en reaktion på folkomröstningen och jag älskar deras egen beskrivning ”Unbrexit is our answer to this unexpected referendum: 400 sq m of British ground in the center of Europe”. Ja, jag förlåter dem till och med att de inte stavat det ”centre”, så härligt uppfriskande är det att läsa om detta vattenhål, komplett med röd telefonkiosk.

 

Kommentera

Halloj världen!

En blogg av Inger Hansson. Om resor. Om Instagram och annan fotografi. Om natur. Om Karlshamn, Kristianstad, vatten och lite av varje.

Bortugal

Borta men hemma. En blogg om en familj som längtade bort och hittade hem.

People in the Street

Bloggen om England och övriga Storbritannien

attresapodden.se

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Matochresebloggen

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Ladies Abroad

Reseberättelser, restips och resefotografier

Travel on a Cloud

Bloggen om England och övriga Storbritannien

City Lover Reser

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Jennifer Stroud

Bloggen om England och övriga Storbritannien

cornishbirdblog

Little Local Adventures

Runtklotet

En blogg och resesajt med tips, texter och bilder från intressanta resmål runt om i världen

Round the Island

Walking round the coast of Mainland Britain

Diary of a Northern Teaist

Tea is a journey. This is my travelogue.

Storartad Förlag & Marknadsföring

Bloggen om England och övriga Storbritannien

En vandrares tankar

"Jag låter tankarna fara medan fötterna går"

Ulf Perssons Blogg

Kultur och debatt!

