Sommartider, hej hej

Har ni undrat var jag blivit av? Det förstår jag eftersom jag inte ens lagt ut en kort förklaring till min frånvaro. Det har varit så otroligt mycket att jG knappt sett åt en dator.

Jag har semester sedan en vecka tillbaka men sedan de sista dagarna i juni har vi haft mamma boende hos oss i Malmö. Hon skrev på kontrakt på sin nya lägenhet här nere 1 juli och i måndags kom flyttlasset ner från Stockholm. Jag har alltså spenderat det mesta av min första semestervecka på IKEA för att köpa saker som passar nya lägenheten och med att bygga ihop detta och packa upp flyttlådor, från morgon till midnatt. Ni får alltså ursäkta min cybertystnad. Mum’s come to town. Det kommer kännas konstigt att i framtiden åka till Stockholm för att hälsa på annan släkt eller bara se staden och inte för att hälsa på mamma men väldigt skönt att ha henne en kvarts bussresa bort.

I fredags åkte vi äntligen vidare till släktstugan uranför morfars by i Småland och ni som följer mig vet att täckningen här här urusel. Byns bredbandssatsning har kommit av sig och alla passar vi på att snabbt kolla Facebook medan vi handlar inne i Älmhult. Inga långa surfsessioner alltså. I år har vi bytt ut förra årets getter mot får vilket ger mig en väldigt engelsk känsla samtidigt som vi kunnat konstatera att får är kräsnare med maten och inte äter ormbunkar och annat på ängen som getterna gjorde. Inte hoppar de lika roligt heller men vi ser att de är effektiva gräsklippare för snabbt har de betat av stora delar äng.

Närmast i bild är det flaskmatade lammet Rambo som på grund av sin uppväxt är mer bortskämd och mer social än de andra och gärna följer oss i hasorna som en hund eller går på egna strövtåg på tomten. Fåruppfödaren vi hyr av har förövrigt alltid överbliven ull om någon av er är i Sydsverige och intresserad av att hämta.

Senare i veckan bär det av till pyttestugan i Sörmland som bara är sommarbonad. Jag lovar därför inte att jag kommer att hålla mig till regelbundet bloggande där heller men täckningen är bättre i närheten av en industristad och med öppna klippor istället för tät granskog så det blir nog mer än det blivit de senaste veckorna, bara inte så förutsägbart som annars. Jag har insett att jag aldrig tagit sommarsemester från bloggandet sedan jag startade och att det i år känns välbehövligt. Jag har lyssnat på mig själv efter ett år av Brexit, bestämt mig för att fortsätta blogga men ge mig själv tid till semester och tid att fundera på hur jag vill utveckla bloggen. Ha en skön sommar och följ mig gärna på Facebook där jag är mer aktiv eftersom det är enkelt att lägga ut roliga klipp fast jag inte hinner skriva inlägg.

6 kommentarer

  1. Yvonne · · Svara

    Så söta får och som du säger så påminner det om England. Gott att höra du är ok och ta hand om dig själv nu. Ha en underbar sommar!

    Gilla

    1. Tack detsamma! 🙂

      Gilla

  2. Åsa F M · · Svara

    Ta semester! Låt även bloggen göra det – det är ingen semester annars.

    Liked by 1 person

    1. Nej det känns bra.

      Gilla

  3. Ha en fortsatt skön sommar! Jag vill helst ha getter om jag nån gåg får möjlighet, oh detta att de äter allt var ju ännu bättre 🙂 jag har zoomat ut totalt när det gäller Brexit, olika beslut varje dag att hetsa upp sej över. Ta bara detta med PR ansökan som visade sej onödigt om det blir id kort att ansöka om också/istället. Så dumt.

    Liked by 1 person

    1. Ja det är precis av den anledningen jag dragit ner på inläggen om det på sistone. Nya bud varje dag, interna partistrider…
      Trevlig sommar du också!

      Gilla

Kommentera

Hattrick

En blog om damfotboll av Rainer Fussgänger

Halloj världen!

En blogg av Inger Hansson. Om resor. Om Instagram och annan fotografi. Om natur. Om Karlshamn, Kristianstad, vatten och lite av varje.

Bortugal

Borta men hemma. En blogg om en familj som längtade bort och hittade hem.

People in the Street

Bloggen om England och övriga Storbritannien

attresapodden.se

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Matochresebloggen

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Ladies Abroad

Reseberättelser, restips och resefotografier

Travel on a Cloud

Bloggen om England och övriga Storbritannien

City Lover Reser

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Jennifer Stroud

Bloggen om England och övriga Storbritannien

cornishbirdblog

Little Local Adventures

Runtklotet

En blogg och resesajt med tips, texter och bilder från intressanta resmål runt om i världen

Round the Island

Walking round the coast of Mainland Britain

Diary of a Northern Teaist

Tea is a journey. This is my travelogue.

Storartad Förlag & Marknadsföring

Bloggen om England och övriga Storbritannien

En vandrares tankar

"Jag låter tankarna fara medan fötterna går"

