Glad Midsommar

Tänk så oerhört förtvivlad jag var idag för ett år sedan. Idag har jag haft ett år på mig att försöka smälta Brexitresultatet men det har varit svårt eftersom de själva rört till det så mycket, inte lämnade in sin utträdesansökan förrän i mars och fortfarande velar i frågan. Ändå är jag betydligt gladare just på grund av det där velandet som ändå skänker hopp om en mjukare relation till EU än det verkade bli i våras. Pundet har störtdykt och landet har stora problem men det är helt klart bättre än jag trodde midsommarafton 2016.

En stjärna mejslas ut ur flaggan på en vägg i Dover.  Foto: Banksy på Instagram

Den stora nyheten i brittisk media idag verkar annars vara att den så hemlige grafittikonstnären Banksy fått sin identitet avslöjad en gång för alla. Han nämns som Robert Del Naja, känd som en av de äldre medlemmarna i bandet Massive Attack. Det är hans vän DJ Goldie som media tror har försagt sig genom att börja prata om Banksy som Robert i ordalag som får alla att tro att det är Del Naja.

Det har spekulerats om honom tidigare i detta sammanhang och just det faktum att mycket gjorts i hans hemstad Bristol men nu kommer fler saker fram och inte minst DJ Goldies minspel och snabba byte av samtalsämne under intervjun där namnet undslapp honom får alla att tro att det nu är rätt. Banksy lär också ha gjort ett enda verk i Italien och detta just i Neapel som är en av Del Najas drömstäder där han också stödjer fotbollslaget Napoli. Eventuellt har han stöd av en hel grupp graffittiartister som rest runt i världen med Massive Attack men tros nu alltså själv vara den mystiske konstnären.

4 kommentarer

  1. Ja, fortfarande mycket rörigt här!
    Önskar dej en fortsatt trevlig midsommarhelg!

    Liked by 1 person

    1. Tack den var mysig. Röran tar aldrig slut verkar det som. Jag vill skriva resetips men hela tiden kommer det annat viktigt.

      Gilla

  2. Yvonne · · Svara

    Hoppas du hade en glad midsommar och att mitt kära England kommer på köl snart.

    Gilla

    1. Tack detsamma. Ja jag hoppas också det. Inte bara politiskt har det ju spårat ur. Samlar mig för ett inlägg om DUP och Davis fast jag vill skriva positivt om mysiga platser egentligen. Kan inte låta bli det andra också och så mår jag därefter (även om det är bättre nu).

      Gilla

Kommentera

Halloj världen!

En blogg av Inger Hansson. Om resor. Om Instagram och annan fotografi. Om natur. Om Karlshamn, Kristianstad, vatten och lite av varje.

Bortugal

Borta men hemma. En blogg om en familj som längtade bort och hittade hem.

People in the Street

Bloggen om England och övriga Storbritannien

attresapodden.se

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Matochresebloggen

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Ladies Abroad

Reseberättelser, restips och resefotografier

Travel on a Cloud

Bloggen om England och övriga Storbritannien

City Lover Reser

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Jennifer Stroud

Bloggen om England och övriga Storbritannien

cornishbirdblog

Little Local Adventures

Runtklotet

En blogg och resesajt med tips, texter och bilder från intressanta resmål runt om i världen

Round the Island

Walking round the coast of Mainland Britain

Diary of a Northern Teaist

Tea is a journey. This is my travelogue.

Storartad Förlag & Marknadsföring

Bloggen om England och övriga Storbritannien

En vandrares tankar

"Jag låter tankarna fara medan fötterna går"

Ulf Perssons Blogg

Kultur och debatt!

