Vackra London

Ni är inte bortglömda. Blogginläggen kommer helt enkelt komma med ett och annat glapp de närmaste veckorna eftersom livet ser ut så för mig just nu. Andra veckan i juni tar dottern studenten och det ska förberedas, vårstädas och hon få lite extra hjälp med shopping. Vädret är äntligen kanon (märker som sagt att även ni läsare gör annat) och nu i veckan ska jag ha två kusiner på middag. Dessutom går jag på lägenhetsvisningar åt mamma som vill ner till oss.

Det går ju inte stanna inne när Klagshamn ser ut så här.

Förövrigt ser Skåne ut som Cornwall just nu med smala vägar och trädtunnlar…

Medan ni väntar på längre inlägg med restips och valkommentarer så spana in de här otroligt vackra bilderna av London på 30-talet som visar både kungliga familjen och vardagshjältar men inte minst London som vi önskar att det såg ut än idag. Jag älskar den från Liverpool Street Station där solstrålarna letat sig ner och häpnar över poliserna som testar räddningsvästar. Titta och njut.

8 kommentarer

  1. Det är nå’t speciellt och magiskt med svart/vitt! En av mina absoluta favoriter är Viviane Maier (finns bl a på youtube).

    Liked by 1 person

  2. Åh tack, henne ska jag ta mig en titt på. Svartvitt är fantastiskt tycker jag som bara fotade det ett tag när jag lärde mig framkalla och har massor av min fotografpappas gamla nyhetsbilder hemma.

    Gilla

  3. Vilka fina och annorlunda bilder! Jag älskar att se sådana här foton från världsmetropolerna som ju förändrats så mycket genom åren.

    Lycka till med studenten! Vår äldsta var där för två år sedan och inom några år är det dags för våra övriga barn. 🙂

    Liked by 1 person

    1. Tack! Ja det är spännande med studenten.
      Visst är det underbara bilder? Så annorlunda och ändå känner man igen sig.

      Gilla

  4. Åsa F M · · Svara

    Vilka underbara foton! Vet inte vilken jag gillar mest men Liverpool Street Stn är verkligen vacker, likaså den med segelskutor framför Battersea power station. ”Neighbours” och bilden från British Museum tunnelbanestation är också favoriter, jag plockade fram min ”Abandoned stations on London´s underground” och läste att ingången fanns mellan High Holborn och Bloomsbury Court, stationen stängdes 1933 när Holborn öppnade.

    Liked by 1 person

    1. Ja jag anade att du också skulle gilla Liverpool Street och tänkte på dig när jag skrev. Tunnelbanan är verkligen en helt egen värld med hur mycket som helst att upptäcka.

      Gilla

  5. Fantastiska bilder! Tack för att du delade med dig 🙂

    Liked by 1 person

    1. Tack. Synd att det inte var mina egna, haha.

      Gilla

Kommentera

Hattrick

En blog om damfotboll av Rainer Fussgänger

Halloj världen!

En blogg av Inger Hansson. Om resor. Om Instagram och annan fotografi. Om natur. Om Karlshamn, Kristianstad, vatten och lite av varje.

Bortugal

Borta men hemma. En blogg om en familj som längtade bort och hittade hem.

People in the Street

Bloggen om England och övriga Storbritannien

attresapodden.se

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Matochresebloggen

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Ladies Abroad

Reseberättelser, restips och resefotografier

Travel on a Cloud

Bloggen om England och övriga Storbritannien

City Lover Reser

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Jennifer Stroud

Bloggen om England och övriga Storbritannien

cornishbirdblog

Little Local Adventures

Runtklotet

En blogg och resesajt med tips, texter och bilder från intressanta resmål runt om i världen

Round the Island

Walking round the coast of Mainland Britain

Diary of a Northern Teaist

Tea is a journey. This is my travelogue.

Storartad Förlag & Marknadsföring

Bloggen om England och övriga Storbritannien

En vandrares tankar

"Jag låter tankarna fara medan fötterna går"

