Ett av alla drömboenden

Nej jag har inte glömt er eller deppat ihop alldeles av Brexit. Det är full rulle här eftersom jag bytte arbetsuppgifter för ett tag sedan och jobbar med dubbelt så många människor (på egen begäran på grund av roligare arbetsuppgifter). Imorgon ska jag vara ledig och jobbade därför extra länge idag medan jag inte hade ett enda sparat inlägg som kändes färdigt nog att ge er. Dessutom sitter jag i telefon med min mamma eller olika mäklare den här veckan eftersom mamma vill flytta ner till oss. Vi snackar områden och prislägen i en stad som har galen bostadsbrist och där allt vi hittar är sålt två dagar efter visningarna så det gäller att kasta in bud om man är intresserad och samtidigt vill man ju hålla huvudet klart och inte bli desperat.

Vilket hus jag själv skulle köpa om jag hade obegränsat med pengar? Tja, nu vet jag ju inte ens om jag skulle få uppehållstillstånd om några år men Stokesey Castle i Shropshire skulle jag inte säga nej till. Undrar om det drar mycket om vintern. Är det någon av er som varit där? Jag har det inte själv än men det står högt på listan tillsammans med grannstaden Ludlow med sin matfestival. Kolla in den här filmen och se vilken gård jag skulle få. Jag älskar det där korsvirkeshuset bland all sten…

4 kommentarer

  1. Jag ser då och då ”Escape to the country”. Kul att titta på hus, men det är också ett reseprogram. Och just det här slottet och Ludlow har de visat! Jag tyckte redan då att det är läckert. Och korsvirkeshusen som liksom svävar i stenhavet – sicken idé!

    Gilla

    1. Ja det är nästan en av höjdpunkterna med ”Escape to the Country”. Alla historiska platser i pauserna. Visst är det läckert med korsvirkeshusen. 🙂

      Liked by 1 person

  2. Leslie Moody · · Svara

    Ludlow, Cleobury Mortimer, Clee Hills,Tenbury Wells, Bridgnorth. En bra liten rundtur.
    St. Laurence’s Church i Ludlow är intressant. Falkjaktuppvisning i Ludlow Castle om man har tur.
    Och glöm inte The Feathers Inn i Ludlow. Tenbury Wells med mistelmarknaden under november/december – lite druid- och folkdanskänsla!

    Liked by 1 person

    1. Tack för tipset om Tenbury Wells och småställena. De ska jag kika närmare på. 🙂

      Gilla

Kommentera

Halloj världen!

En blogg av Inger Hansson. Om resor. Om Instagram och annan fotografi. Om natur. Om Karlshamn, Kristianstad, vatten och lite av varje.

Bortugal

Borta men hemma. En blogg om en familj som längtade bort och hittade hem.

People in the Street

Bloggen om England och övriga Storbritannien

attresapodden.se

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Matochresebloggen

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Ladies Abroad

Reseberättelser, restips och resefotografier

Travel on a Cloud

Bloggen om England och övriga Storbritannien

City Lover Reser

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Jennifer Stroud

Bloggen om England och övriga Storbritannien

cornishbirdblog

Little Local Adventures

Runtklotet

En blogg och resesajt med tips, texter och bilder från intressanta resmål runt om i världen

Round the Island

Walking round the coast of Mainland Britain

Diary of a Northern Teaist

Tea is a journey. This is my travelogue.

Storartad Förlag & Marknadsföring

Bloggen om England och övriga Storbritannien

En vandrares tankar

"Jag låter tankarna fara medan fötterna går"

Ulf Perssons Blogg

Kultur och debatt!

