Idag gjorde jag slut

Jag har alltid tänkt att folk som börjar radera sina vänner på Facebook om de tycker si eller så är lite överkänsliga för alla är vi olika och inskränkta gamla bekanta som har levt ett annat liv än jag själv kanske bara behöver att någon lyssnar på deras rädslor och kommer med fakta. Samtidigt har jag skattat mig lycklig över att jag personligen inte har särskilt många sådana vänner alls. Idag sällade jag mig så till slut till den stora grupp som tryckt bort någon ur sitt cyberliv. Jag plockade bort en bekant.

Kan livbåten undsätta mig?

Imorse möttes jag av ett inlägg på en av mina Facebook-vänners vägg som bara inte gick att förbise. ”Happy Article 50 Eve”. Inlägget har i skrivande stund fått 26 gillar, två smilies, tre hjärtan och ynka två ledsna ansikten. Kommentarerna är sådana som ”can’t wait”, ”nearly time to celebrate” och ”bring it on” och det tråkiga är att det här är en person i turistbranschen. Inte en tanke på meddelandet som därmed skickas ut till alla oss icke britter.

Imorgon (snart idag) skickar Theresa May in ansökan om utträde ur EU till Donald Tusk och det känns förfärligt. Än mer så för min man som känner sig bortglömd av sitt eget födelseland och inte heller längre vet vad han kan förvänta sig i pension. Stämningen har inte direkt varit på topp härhemma med nerverna på helspänn. Inte ens mot varandra har vi lyckats vara trevliga i alla lägen utan ovanligt snäsiga med kort stubin. ”Happy Article 50 Eve” blev alltså droppen och där försvann min kontakt i St Ives som nog inte lider så värst av Brexit personligen där han sitter i sitt stora hus på mysigaste gatan och som nu tror att han ska ta tillbaka sitt land. Att jag inte längre kommer att kunna lämna mina tomma glasflaskor i hans förråd känns vid det här laget inte som ett stort problem eftersom det nog ändå dröjer innan jag orkar återse favoritstugan på samma gata.

7 kommentarer

  1. Leslie Moody · · Svara

    Luke 23:34 And Jesus said, “Father, forgive them, for they know not what they do.” And they cast lots to divide his garments.

    Jag tycker att citatet från King James Bible passar idag.
    Eller man kan kolla ”Gadarene Swine” ……….. Inga smilies idag.

    Liked by 1 person

    1. No smilies 😦

      Gilla

  2. Ja, usch och fy. Ingen rolig dag.

    Gilla

    1. Verkligen inte.

      Gilla

  3. Jag som svenska boende i UK tycker detta är jättejobbigt och lider faktiskt mycket av det ochhar bar inte orkat skriva om det. Jag säjer något jag inte trodde att jag någonsin skulle säja, skönt att vara i Spanien nu!

    Gilla

    1. Usch. Det skulle vara intressant att höra dina erfarenheter. Södra Wales verkar inte direkt ha vetat varför de röstade ut sig.

      Gilla

  4. Yvonne · · Svara

    Till Lena i Wales ,ja om du orkar så dela med dig av dina erfarenheter. Tack båda för era inlägg. Kram på er!

    Gilla

Kommentera

Halloj världen!

En blogg av Inger Hansson. Om resor. Om Instagram och annan fotografi. Om natur. Om Karlshamn, Kristianstad, vatten och lite av varje.

Bortugal

Borta men hemma. En blogg om en familj som längtade bort och hittade hem.

People in the Street

Bloggen om England och övriga Storbritannien

attresapodden.se

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Matochresebloggen

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Ladies Abroad

Reseberättelser, restips och resefotografier

Travel on a Cloud

Bloggen om England och övriga Storbritannien

City Lover Reser

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Jennifer Stroud

Bloggen om England och övriga Storbritannien

cornishbirdblog

Little Local Adventures

Runtklotet

En blogg och resesajt med tips, texter och bilder från intressanta resmål runt om i världen

Round the Island

Walking round the coast of Mainland Britain

Diary of a Northern Teaist

Tea is a journey. This is my travelogue.

Storartad Förlag & Marknadsföring

Bloggen om England och övriga Storbritannien

En vandrares tankar

"Jag låter tankarna fara medan fötterna går"

Ulf Perssons Blogg

Kultur och debatt!

