Farväl fotbollskunskaper

Det trista med att ha kollegor från hela Europa är att man hela tiden tvingas ta farväl av människor vilket är jobbigt. Idag har jag varit på avskedsfest arrangerad av en danska, en slovakiska, en italienare och en portugisiska.

Förutom god mat och dryck spelade vi fotbollsspel där jag med anfallet och min franske kollega med försvaret inte hade en chans mot britten och fransmannen som vann mot varenda en dom mötte.

dsc_3079

Plastgubbarna ville inte riktigt som jag

Det här, tillsammans med massor att göra på jobbet och dotterns nära förestående uppkörning hemma har gjort att ni inte får något vidare brittiskt inlägg ikväll men jag hoppas ni ursäktar. På lördag lovar jag en utflykt i det brittiska igen.

2 kommentarer

  1. Det är väl en nackdel man får ta med fördelarna… Här har vi berikat vår tillvaro med så många nya bekantskaper under åren på plats, men samtidigt har det också varit så många tråkiga avsked, men jag antar att det är det priset man får betala…

    Gilla

    1. Ja det är ju det men jag vänjer mig aldrig riktigt fast jag är så van. Fast det blir svårare och svårare med åldern att engagera sig på fritiden i nykomlingar man vet ska åka hem om ett par år ändå tyvärr.

      Gilla

Kommentera

Hattrick

En blog om damfotboll av Rainer Fussgänger

Halloj världen!

En blogg av Inger Hansson. Om resor. Om Instagram och annan fotografi. Om natur. Om Karlshamn, Kristianstad, vatten och lite av varje.

Bortugal

Borta men hemma. En blogg om en familj som längtade bort och hittade hem.

People in the Street

Bloggen om England och övriga Storbritannien

attresapodden.se

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Matochresebloggen

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Ladies Abroad

Reseberättelser, restips och resefotografier

Travel on a Cloud

Bloggen om England och övriga Storbritannien

City Lover Reser

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Jennifer Stroud

Bloggen om England och övriga Storbritannien

cornishbirdblog

Little Local Adventures

Runtklotet

En blogg och resesajt med tips, texter och bilder från intressanta resmål runt om i världen

Round the Island

Walking round the coast of Mainland Britain

Diary of a Northern Teaist

Tea is a journey. This is my travelogue.

Storartad Förlag & Marknadsföring

Bloggen om England och övriga Storbritannien

En vandrares tankar

"Jag låter tankarna fara medan fötterna går"

