Jaktkläder och anglofila presenter

Det var länge sedan jag tipsade om engelsk shopping så idag när höstkylan börjar krypa in kommer ett besök hos Country Catalogue – en sådan där butik som är som gjord för anglofilen. Jakt, jordbruk och andra utomhusaktiviteter är det som gäller här och framför allt gåvor till den som uppskattar just sådana fritidssysselsättningar.

Kan du tänka dig en slips med fasaner till din lille son? Här finns fem sidor bara med fasandekorerade saker, inklusive just detta. Vad sägs om en fickplunta i stål för 20 pund (finns även med springer spaniels och labradorer)? Själv skulle jag gärna köpa lila jaktstrumpor som ser väldigt sköna ut.

pluntaHundar är såklart jägarens bäste vän men även många andras. Här finns matskål, glasunderlägg, skyltar, små block och jag vet inte allt med hundar. Vad sägs om en sminkväska med labrador för bara fem pund?

smink

Självklart har en sådan här butik även köksgrejer och inte minst Lucy Greens serie med lantdjur finns både som porslin, förkläde, kökshandduk, ugnsvante och mycket mer. Här är den fina kannan i serien.

juglucygreen

Vill du ha en termos som ser ut som en patron? En väska för gummistövlarna? Ett nytt fågelbord? Du kan definitivt vända dig hit. Likaså om du behöver nya jaktkläder. Tänk bara på att du får handla en del för att göra det värt de 32 pund i frakt det kostar till Sverige. Kanske inte så svårt för en anglofil och du kan ju alltid beställa tillsammans med en vän.

8 kommentarer

  1. Ja, tänk vad man kan hitta på!
    Gillar kannan, men tror jag kan hoppa över väskan för gummistövlarna!
    Ha det bra önskar Lena från Wales

    Gilla

    1. Hihi, ja de står bra där de står mina stövlar men har man en fin bil kan jag tänka mig att det är praktiskt efter jakten. 😀

      Gilla

  2. Åsa F M · · Svara

    Ha ha, tänk vad mycket man kan klara sig utan!

    Gilla

    1. Ja det inser man dessutom mer och mer ju äldre man blir. Upplevelser, böcker och god mat är vad jag köper och det är bara böckerna som tar plats. De brukar jag ge bort efteråt om de inte blir favoriter.

      Gilla

  3. Ingmarie · · Svara

    Oj vad kul, Tack! det är inte lätt att hitta roliga jaktkläder i tweed för kvinnor i Sverige…. jag tycker att de roligaste o snyggaste åt engelska håller i svenska jaktaffärer är fortfarande oljat eller kviltat ….. jag tyckte om den lite halvlånga ”Toggi Braemar ladies tweed field coat” …jag har inte sett det märket här i Sverige men jag kan ha fel…och det är ju jämförelsevis rimliga priser!

    Liked by 1 person

    1. Oj så läcker! Nej jag tror du har rätt. Hittar ingen återförsäljare alls här jag heller.

      Gilla

  4. England är bara bäst på underfundiga och vackra presenter. Det är en upplevelse i sig själv att bara titta! Tror inte den kedjan finns längre men ”Past Times” affärer som fanns i varje stad var en av favoriterna.

    Liked by 1 person

    1. Ja åh så jag saknar Past Times! Vilken guldgruva det var.

      Gilla

Kommentera

Hattrick

En blog om damfotboll av Rainer Fussgänger

Halloj världen!

En blogg av Inger Hansson. Om resor. Om Instagram och annan fotografi. Om natur. Om Karlshamn, Kristianstad, vatten och lite av varje.

Bortugal

Borta men hemma. En blogg om en familj som längtade bort och hittade hem.

People in the Street

Bloggen om England och övriga Storbritannien

attresapodden.se

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Matochresebloggen

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Ladies Abroad

Reseberättelser, restips och resefotografier

Travel on a Cloud

Bloggen om England och övriga Storbritannien

City Lover Reser

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Jennifer Stroud

Bloggen om England och övriga Storbritannien

cornishbirdblog

Little Local Adventures

Runtklotet

En blogg och resesajt med tips, texter och bilder från intressanta resmål runt om i världen

Round the Island

Walking round the coast of Mainland Britain

Diary of a Northern Teaist

Tea is a journey. This is my travelogue.

Storartad Förlag & Marknadsföring

Bloggen om England och övriga Storbritannien

En vandrares tankar

"Jag låter tankarna fara medan fötterna går"

