Spelarkaden som skiljer sig från andra

Vi älskar ju britterna lite extra på grund av deras humor. Idag har de som vill stanna kvar i EU till exempel marscherat i London och andra städer med mängder av roliga plakat mot Brexit såsom ”Fromage not Farage”. Komikern Eddie Izzard fick i högklackat jaga ikapp en man som plötsligt stal hans rosa basker. Mitt i allvaret tar man till humorn som ett sätt både att stå ut med det man inte gillar i livet och för att fixa till ett slagkraftigt budskap om det.

Deras humor tar sig dock helt andra uttryck också. I en resegrupp på Facebook som jag är med i fick vi idag frågan om någon av oss har varit i Southwold. Det har jag inte men jag skrev ett inlägg en gång om en pub jag vill besöka i staden som huserar Adnambryggeriet. Därför blev jag nu sugen på att spana in mer av denna lilla kuststad och det jag hittade var så galet att jag omedelbart känner mig tvungen att dela det med er. Jag gillar de förutsägbara och ibland allt för höljudda spelarkaderna i brittiska kustorter. De är helt enkelt fulla av roliga minnen jag haft spelandes air hockey med pojkvännen som sedan blev min man och skrattandes åt dottern som stirrar hänfört när hundratals bonusbiljetter spottas ut ur Skee ball maskinen i St Ives medan den ringer gällt och blinkar Jackpot.

En av dessa arkader är helt klart något helt annat och den finns i Southwold. Till och med kvinnan i filmen skrattar mer och mer hysteriskt av det hon provar medan hunden tar det förvånansvärt coolt.

2 kommentarer

  1. East Anglia och Southwold med Walberswick är värda att besöka. Vackert och fridfullt.

    Liked by 1 person

    1. Tack, ja du kan ju den delen av landet bra. Du kanske vill skriva något om det?

      Gilla

Kommentera

Halloj världen!

En blogg av Inger Hansson. Om resor. Om Instagram och annan fotografi. Om natur. Om Karlshamn, Kristianstad, vatten och lite av varje.

Bortugal

Borta men hemma. En blogg om en familj som längtade bort och hittade hem.

People in the Street

Bloggen om England och övriga Storbritannien

attresapodden.se

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Matochresebloggen

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Ladies Abroad

Reseberättelser, restips och resefotografier

Travel on a Cloud

Bloggen om England och övriga Storbritannien

City Lover Reser

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Jennifer Stroud

Bloggen om England och övriga Storbritannien

cornishbirdblog

Little Local Adventures

Runtklotet

En blogg och resesajt med tips, texter och bilder från intressanta resmål runt om i världen

Round the Island

Walking round the coast of Mainland Britain

Diary of a Northern Teaist

Tea is a journey. This is my travelogue.

Storartad Förlag & Marknadsföring

Bloggen om England och övriga Storbritannien

En vandrares tankar

"Jag låter tankarna fara medan fötterna går"

Ulf Perssons Blogg

Kultur och debatt!

