Att läka sina sår

Katten har fortsatt att klättra i träd men på en nivå där vi hunnit ifatt honom med stegen innan han hunnit högre tack och lov. Han litar nu på att vi ska komma och plocka ner honom överallt och sneglar upp mot var- och varannan tall. Detta och det faktum att min kusin från Tyskland semestrar i släktens hus i Småland har gjort att vi tidigarelagt vår resa söderut dit vi skulle tagit oss i helgen. Nu får han stå ut med fem getter och en sköldpadda samt en väldig massa barn men han är van vid det också och själva får vi plötsligt TV, dusch inomhus och annan lyx igen. Det här har gjort att jag spenderat sju timmar idag på att stänga vår lilla stuga och sedan suttit på tåg med katt och bagage och inte hunnit planera så mycket annat.

Ni ser ju vem som bestämmer.

Ni ser ju vem som bestämmer.

Tiden uppe i min älskade Sörmlandsskärgård har däremot som alltid gett mycket i form av avkoppling och i år har det hjälpt mig att tackla just Brexit. Ingen plats i världen betyder mer för mig än min lilla stuga där jag tankar energi. Därför blir det snart ett inlägg om hur jag just här kommit över den värsta krisen kring Brexit (läs mina inlägg runt midsommar ni som inte minns) och hittat en ny väg framåt i min anglofili. Under tiden kommer ett par bilder från våra semesterveckor.

Mitt eget paradis.

Mitt eget paradis.

7 kommentarer

  1. Bo Bjelvenstedt · · Svara

    Fridens, så ses vi i augusti hoppas jag! Med vänlig hälsning, Bosse

    Gilla

    1. Ja det hoppas jag verkligen. Din kommentar hade hamnat i mitt spamfilter av någon anledning.

      Gilla

      1. Bo Bjelvenstedt · ·

        Skönt jag kom därifrån…;)

        Liked by 1 person

  2. Inget dumt paradis du har 🙂 Vilken vacker sommarbild på månen!

    Gilla

    1. Tack, ja det är fantastiskt. Pappas faster fick börja hyra och byggde styga 1924.

      Gilla

  3. Yvonne · · Svara

    Vilken söt katt och ett härligt smultronställe! Fortsatt trevlig sommar!

    Gilla

    1. Tack detsamma! Ja han är väldans söt och bestämmer allt härhemma.

      Gilla

Kommentera

Halloj världen!

En blogg av Inger Hansson. Om resor. Om Instagram och annan fotografi. Om natur. Om Karlshamn, Kristianstad, vatten och lite av varje.

Bortugal

Borta men hemma. En blogg om en familj som längtade bort och hittade hem.

People in the Street

Bloggen om England och övriga Storbritannien

attresapodden.se

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Matochresebloggen

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Ladies Abroad

Reseberättelser, restips och resefotografier

Travel on a Cloud

Bloggen om England och övriga Storbritannien

City Lover Reser

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Jennifer Stroud

Bloggen om England och övriga Storbritannien

cornishbirdblog

Little Local Adventures

Runtklotet

En blogg och resesajt med tips, texter och bilder från intressanta resmål runt om i världen

Round the Island

Walking round the coast of Mainland Britain

Diary of a Northern Teaist

Tea is a journey. This is my travelogue.

Storartad Förlag & Marknadsföring

Bloggen om England och övriga Storbritannien

En vandrares tankar

"Jag låter tankarna fara medan fötterna går"

Ulf Perssons Blogg

Kultur och debatt!

