Instagram för anglofiler

Barabrittiskt på Instagram är ni några som följer även om jag på grund av tidsbrist inte är så vansinnigt aktiv som en del stora namn där utan mest lägger in något på bloggfria dagar eller när jag är ute och reser då och då. Däremot följer jag faktiskt själv en del spännande namn eftersom jag gillar att fotografera städer och landskap och det finns så många med underbara bilder av Storbritannien så idag tänkte jag faktiskt berätta just vilka jag tycker ni ska kika lite extra på och där jag lätt hamnar och drömmer mig bort medan jag väntar på tåget hem från jobbet. Jag har valt att fokusera på de som precis som jag lägger ut bilder på allt möjligt snarare än människor som nischat sig och visar bilder av livet på landet eller i coola stadskvarter – en kategori som får en helt eget inlägg framöver.

Photos of Britain är just vad det låter som. En massa underbara foton på allt från stugor och natur till pubar och gatuliv.

Scottishmoments känner många av er till som en svenskspråkig blogg om Skottland och naturligtvis har den ett Instagramkonto med massor av stämningsfulla bilder.

Ellenmcdonald1995 är en annan att följa för er med förkärlek för Skottland.

Danby North Yorkshire

Landskapet runt Danby, North Yorkshire, i dimma

Brit Crowd är en samlingssida med mängder av bilder från följare och snart en egen blogg. Hit kommer jag gärna för att hitta nya sidor att följa.

Imfromyorkshire är ett måste för mig som bott där och älskar den storslagna naturen, fiskebyarna och städerna.

Naturen är det som drar mig även till Cornwall och där följer jag flera men vill nämna Beautiful Cornwall för den som vill ha bilder på närmast tropiska stränder och dramatiska klippor och såklart ett och annat gruvlandskap i Poldarks anda.

National Trust har som den stora organisation den är också Instagramkonto och har ni besökt några av deras sevärdheter så kan ni ju ana att det är härliga foton på det.

Utöver de här så har naturligtvis turistbyråerna sin givna plats men det är alltid roligt att se vad oberoende fotografer visar så det är de jag fokuserat på i det här inlägget som absolut kommer att följas av fler. På torsdag blir det däremot en bokrecension – ni som börjar känna er redo att lämna London någon dag för att se andra delar av södra England kommer att få ett tips att ta med i packningen.

Kommentera

Halloj världen!

En blogg av Inger Hansson. Om resor. Om Instagram och annan fotografi. Om natur. Om Karlshamn, Kristianstad, vatten och lite av varje.

Bortugal

Borta men hemma. En blogg om en familj som längtade bort och hittade hem.

People in the Street

Bloggen om England och övriga Storbritannien

attresapodden.se

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Matochresebloggen

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Ladies Abroad

Reseberättelser, restips och resefotografier

Travel on a Cloud

Bloggen om England och övriga Storbritannien

City Lover Reser

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Jennifer Stroud

Bloggen om England och övriga Storbritannien

cornishbirdblog

Little Local Adventures

Runtklotet

En blogg och resesajt med tips, texter och bilder från intressanta resmål runt om i världen

Round the Island

Walking round the coast of Mainland Britain

Diary of a Northern Teaist

Tea is a journey. This is my travelogue.

Storartad Förlag & Marknadsföring

Bloggen om England och övriga Storbritannien

En vandrares tankar

"Jag låter tankarna fara medan fötterna går"

Ulf Perssons Blogg

Kultur och debatt!

