Nationens bästa pub 2015

Jag älskar öl även om jag inte dricker det så mycket idag när jag får prioritera bland kolhydraterna och när jag väl dricker det måste det därför vara spännande och gärna för mig helt nya bekantskaper. Allt från tjeckisk pils och belgiska trappister slinker ner utan problem men som anglofil älskar jag såklart ale av olika slag och därför följer jag gärna vad organisationen Campaign for Real Ale, CAMRA, rekommenderar. Det här har lett till att min resa till Gloucestershire tagit ett kliv uppåt på prioriteringslistan för i centrala Cheltenham hittar man Sandford Park Alehouse som vann titeln som nationens bästa pub förra året. Denna tidigare nattklubb har sopat banan med konkurrenterna och det är bara att titta på pubens hemsida så ser man varför. En massa spännande namn på öl man genast känner för att prova och det är få man ens som trogen pubbesökare har hört talas om.

Cheltenham pub

Foto: Sandford Park

Puben har en stor trädgård vid ån Chelt på baksidan där det säkert är mysigt att slå sig ner med någon av de ganska traditionella pubrätterna på menyn. Det finns också ett snooker-rum för regniga dagar och på övervåningen kan man faktiskt följa sport på TV men till skillnad från många stora pubar som lockar med ”Sky Sports” banners vid entréerna så verkar det här därför inte stökigt och högljutt på nedervåningen. Här finns som sig bör både cider och vin men det syns alltså klart och tydligt redan på hemsidan att det är öl som står i fokus. Lokala bryggeriet Bespoke Brewery finns här nu med The Kings Shilling liksom Purity Brewing från trakten av Coventry med sin Purity Mad Goose och så där håller det på när man scrollar ner på hemsidan och upptäcker att man har ännu en anledning att åka till Cheltenham (kompositören Gustav Holst är för mig den andra).

 

2 kommentarer

  1. trevligt det ser ut

    Gilla

    1. Visst gör det. Jag har en tur uppe i norr snart men sedan får det bli mer av gränslandet England-Wales nere i södern.

      Gilla

Kommentera

Halloj världen!

En blogg av Inger Hansson. Om resor. Om Instagram och annan fotografi. Om natur. Om Karlshamn, Kristianstad, vatten och lite av varje.

Bortugal

Borta men hemma. En blogg om en familj som längtade bort och hittade hem.

People in the Street

Bloggen om England och övriga Storbritannien

attresapodden.se

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Matochresebloggen

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Ladies Abroad

Reseberättelser, restips och resefotografier

Travel on a Cloud

Bloggen om England och övriga Storbritannien

City Lover Reser

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Jennifer Stroud

Bloggen om England och övriga Storbritannien

cornishbirdblog

Little Local Adventures

Runtklotet

En blogg och resesajt med tips, texter och bilder från intressanta resmål runt om i världen

Round the Island

Walking round the coast of Mainland Britain

Diary of a Northern Teaist

Tea is a journey. This is my travelogue.

Storartad Förlag & Marknadsföring

Bloggen om England och övriga Storbritannien

En vandrares tankar

"Jag låter tankarna fara medan fötterna går"

Ulf Perssons Blogg

Kultur och debatt!

