Jag får aldrig nog av t-shirts

Häromdagen såg jag en sådan där knäpp bildserie på Facebook om vad som är typiskt för oss människor på ett galet vis. En bild visade hur vi alla har tusen t-shirts fast vi bara använder tio och det stämmer iallafall för mig. Min garderob bågnar av alla dessa t-shirts där jag använder några favoriter och har andra för myskvällar eller grovjobb på landet. Resten ligger bara där månad ut och månad in och ändå kan jag inte låta bli att skaffa nya framför allt när jag reser. Just t-shirts blir ofta souvenirer för mig men helst då från någon pub eller liknande snarare än de typiska turisttröjorna. Om du är likadan så kommer här lite tips på fler inköp. Alla bilder är från företagen själva och jag har valt herrmodeller för att de helt enkelt har större utbud och jag gillar dem bättre men en del motiv finns i fler utföranden.

Tänker du också alltid på London så fort du hör ljudet av stora plan på inflygning? Hos Plane Clothing kan du köpa just precis den känslan i t-shirten Flightpath för 25 pund och för samma pris går även BT Tower med Londons berömda tidigare posttorn som nu drivs av British Telecom.

heathrowtee

bttower

Om du liksom jag gärna rör dig utanför London också så varför inte satsa på en t-shirt med Bristols stora järnvägsstation Temple Meads. Hos The Bristol Shop kan du köpa både den och andra motiv från staden.

templemeads

Längre norrut är Newcastle en av Europas stora partystäder. Varför inte satsa på stadens kända broar i silhuett? De hittar du hos Tyne Tshirts och för under tjugo pund håller Nordengland ställningarna som billigare shoppingdestination än södern.

newcastlebridges

4 kommentarer

  1. Är det sant? Jag äger nästan inga T-shirts alls. Jag har någon som jag ärvt av Peter och som jag använt när jag målat (fulla av målarfärg nu) och så fick jag en på konferensen i Finland. Annars har jag bara linnen och tjockare tröjor… Fast ibland saknar jag T-shirts. Peter kan säga att ”ta en T-shirt, vilken som helst” och jag bara ”eeeeh??? när ägde jag en t-shirt??)

    Gilla

    1. Hihi, ja jag har galet många t-shirts så det var jätteroligt att läsa den där grejen och se att jag var långt ifrån ensam. Bekvämlighetsgrej det där med t-shirt tror jag.

      Gilla

  2. Åsa F M · · Svara

    Jag älskar t-shirts! Lullar alltid runt i t-shirt och kjol när jag är hemma, handlar gärna sådana när jag är ute och reser. Jag hade en älskad favorit från London köpt på 80-talet, batikmönstrad – använde den tills den bokstavligen föll sönder… Har aldrig vågat räkna hur många jag har men jag använder de flesta, de jag inte använder är sådana jag ”växt ur” men vägrar kasta bort eftersom det kan ju hända att jag lyckas gå ner några kg!

    Gilla

    1. Haha, eller hur! Älskar mina t-shirts med loket Mallard, puben Blue Peter och annat. Mousehole med en stor katt ser lite lustig ut i Sverige. :)))

      Gilla

Kommentera

Halloj världen!

En blogg av Inger Hansson. Om resor. Om Instagram och annan fotografi. Om natur. Om Karlshamn, Kristianstad, vatten och lite av varje.

Bortugal

Borta men hemma. En blogg om en familj som längtade bort och hittade hem.

People in the Street

Bloggen om England och övriga Storbritannien

attresapodden.se

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Matochresebloggen

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Ladies Abroad

Reseberättelser, restips och resefotografier

Travel on a Cloud

Bloggen om England och övriga Storbritannien

City Lover Reser

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Jennifer Stroud

Bloggen om England och övriga Storbritannien

cornishbirdblog

Little Local Adventures

Runtklotet

En blogg och resesajt med tips, texter och bilder från intressanta resmål runt om i världen

Round the Island

Walking round the coast of Mainland Britain

Diary of a Northern Teaist

Tea is a journey. This is my travelogue.

Storartad Förlag & Marknadsföring

Bloggen om England och övriga Storbritannien

En vandrares tankar

"Jag låter tankarna fara medan fötterna går"

Ulf Perssons Blogg

Kultur och debatt!

