Resebloggare i glädjerus

Sveriges tolv bästa resebloggar enligt Expressens Allt om resor listades igår och en av dem är Bara brittiskt vilket jag berättade om på Facebook imorse när jag fick nyheten av en vän och trogen läsare. Tack snälla ni som läser och peppar mig under stunder av motgång, ni som skriver till mig och ni som tipsar. Utan er hade jag inte alls nått samma framgång. Grattis också till alla er andra som också är med på listan – flera av er har blivit mina vänner i nätverket av resebloggare och alla inspirerar mig med egna infallsvinklar, topplistor och fantastiska bilder.

2013-05-12 12.40.39

Nottinghamshire County Show

Det är jätteroligt att få ett kvitto på att jag sätter bra rubriker och därmed syns i flödet av bra bloggar men allra roligast är det att i beskrivningen av bloggen se att den ”bygger mer på text än foto…” för bloggande handlar mycket om foto och just därför är det extra kul att omnämnas för texterna för då måste de ju ge läsaren något extra. Jag lägger ibland upp lite halvdana foton till inläggen för att visa er hur något ser ut när jag inte har något bättre men texterna lägger jag mer tid på innan de är färdiga och jag har alltid älskat att skriva så det här gjorde mig hur glad som helst.

Det står att läsaren får ”gott om tips på resmål i alla delar av öriket” och mycket blir det ju England men där är det åtminstone många hörn. Jag blinkar till lite av att det står att öl avhandlas frekvent och tänker att där måste jag nog skärpa till mig. Jag gillar egentligen öl men måste tyvärr tänka mer och mer på kolhydraterna och man hittar mig lika ofta med en Pinot grigio som med en pint på puben nuförtiden men jag lovar att ta tag i det här med bryggerinäringen lite mer. Jag har grym längtan till andra sidan Nordsjön just nu och sitter och tittar på om det finns några lämpliga resdatum för det finns ju så mycket kvar att se…

Med tåg genom England - här Cornwall

Med tåg genom England – här Cornwall

Som om det inte räcker med glädje idag så kommer också nyheten att chokladkakan Yorkie som tillverkas i York fyller 40 år och att den berömda skylt som fram till 90-talet fanns där tågen körde in till Yorks station på väg från London kommer att sättas upp igen på samma plats. Jag skrev om den i mitt inlägg om romantiska York eftersom texten lyder ”Welcome to York where the Men are hunky and chocolate chunky” och det stämmer så bra.

 

32 kommentarer

  1. Men så kul! Stort grattis, det förtjänar du! 🙂

    Liked by 1 person

    1. Tack så jättemycket. 🙂

      Gilla

  2. Grattis! Det förtjänar du, sååå mycket info på din blogg! Vi var också med idag och blev superglada 🙂

    Gilla

    1. Tack detsamma! Jag såg er. 🙂 Det är kul att all information hinner smältas av läsare som inte bara ser en blogg med på tok för mycket text.

      Gilla

  3. Grattelinäran nerifrån Bayern!!
    /Linnea

    Liked by 1 person

    1. Hihi, tack. 🙂

      Liked by 1 person

    1. Tack Hannele!

      Gilla

  4. Kul med omnämnandet! Väldigt rättvist.

    Gilla

    1. Tack! Roligt att just du tycker det också. 😃

      Gilla

  5. Kul – stort grattis!

    Gilla

    1. Tack så mycket. Det var en boost. 🙂

      Gilla

  6. Grattis! Och kul att det finns så många som lägger en massa fritid (ofta) och energi på att se till att vi andra har intressant reseläsning!

    Gilla

    1. Tack! Ja du vet ju själv vilken tid det tar ibland.

      Gilla

  7. Stort Grattis! Jag som tycker om bloggar med mycket text är glad att dom uppmärksammade just det. Extra roligt när trenden går mot inlägg med så lite text som möjligt.

    Liked by 1 person

    1. Skönt! Min dotters generation vill ju helst mest ha bilder så det är roligt att flera av er vill ha text, haha.

      Gilla

  8. Stort grattis!!! Förstår att du är glad!

    Gilla

    1. Tack. Själv är du nu synlig på Bloggportalen. 🙂

      Gilla

  9. Så roligt att läsa din blogg med fina bilder och kul vi alla kan dela resetips och erfarenheter!
    England är så vackert och så mycket att se för alla smaklökar!

    Gilla

    1. Tack Yvonne. Du delar verkligen med dig av tips.

      Gilla

  10. Åsa F M · · Svara

    Grattis! Välförtjänt! Man har fått mycken inspiration och många tips här – keep up the good work!

    Gilla

    1. Haha, tack för troget läsande!!! Det har ju blivit ett och annat tips från dig också. Bok två i en viss serie anlände häromdagen. 🙂

      Gilla

  11. Maria Nordvall Zekaj · · Svara

    Grattis:)
    Men din blogg är verkligen underbar.
    Du lyckas verkligen få in känslan, som ju gör att man längtar ännu mer:)
    Dessutom gör du ditt bästa för att svara på frågor, ge tips etc.

    Gilla

    1. Tack så jättemycket. 🙂 Roligt att du får känslorna med när du läser. Det är verkligen en speciell del av världen för mig.

      Gilla

  12. Grattis!

    Gilla

    1. Tack! Otroligt skön känsla.

      Gilla

  13. Åsa F M · · Svara

    Skulle trycka gilla på ditt svar (kan gissa vilken bok det är) – men jag får upp en inloggningsruta som jag inte har en aning om om jag har användarnamn eller password till.. Varför kan man inte bara ”gilla”?

    Gilla

    1. Så konstigt. Jag har inte hört det av någon annan så det får jag undersöka…och ja du vet nof vilken bok. 🙂

      Gilla

  14. Tjohoo! Välförtjänt enligt mig 🙂

    Liked by 1 person

    1. Tackar. 🙂

      Gilla

  15. Superstort grattis till dig – det är du verkligen värd. Vet ingen som är så bra på att skriva intressant om både smått och stort – vilket som tillsammans med den höga inläggsfrekvensen – skapar den mest kompletta Englandsbloggen.

    Keep up the good work!

    Liked by 1 person

    1. Åh tack så jättemycket. 🙂 Nu blev jag extra peppad. 🙂

      Gilla

Kommentera

Halloj världen!

En blogg av Inger Hansson. Om resor. Om Instagram och annan fotografi. Om natur. Om Karlshamn, Kristianstad, vatten och lite av varje.

Bortugal

Borta men hemma. En blogg om en familj som längtade bort och hittade hem.

People in the Street

Bloggen om England och övriga Storbritannien

attresapodden.se

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Matochresebloggen

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Ladies Abroad

Reseberättelser, restips och resefotografier

Travel on a Cloud

Bloggen om England och övriga Storbritannien

City Lover Reser

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Jennifer Stroud

Bloggen om England och övriga Storbritannien

cornishbirdblog

Little Local Adventures

Runtklotet

En blogg och resesajt med tips, texter och bilder från intressanta resmål runt om i världen

Round the Island

Walking round the coast of Mainland Britain

Diary of a Northern Teaist

Tea is a journey. This is my travelogue.

Storartad Förlag & Marknadsföring

Bloggen om England och övriga Storbritannien

En vandrares tankar

"Jag låter tankarna fara medan fötterna går"

Ulf Perssons Blogg

Kultur och debatt!

