Decembernyheter

December har kommit och äntligen är jag i julstämning. Jag avskyr när butikerna börjar sätta upp pynt och sälja lussebullar någon gång i slutet av oktober och håller istället själv stenhårt på att köra igång vid första advent. Minns ni att jag sa att jag från och med december inte skulle blogga varje dag? Just därför får ni idag ett inlägg som hjälper er att ha koll om ni vill fortsätta hänga med mig in i 2016 och det hoppas jag ju.

xmasstives

Varje jul sitter julstjärnan i toppen av St Ia gamla kyrka i St Ives (klicka för större bild)

Jag kommer framöver att blogga brittiskt på tisdagar och torsdagar samt på helgerna så det blir fortfarande ganska aktivt. Fredagar spenderar jag så gott som alltid hemma eftersom jag är trött efter arbetsveckan och vi alltid har haft fredagsmys i svensk stil om det inte varit fotboll. Nu är dottern plötsligt (jo, det känns plötsligt) i sena tonåren och det hade egentligen kunnat passa bra att sitta och blogga på fredagkvällarna för maken är ju engelsman och kan mysa vilken veckodag som helst men jag har faktiskt betydligt färre besökare på fredagar än någon annan veckodag så det var den enklaste dagen att besluta om.

 

robin

Vinterns rödhake utanför vår stuga i St Ives

Just nu känns det som om ni har fullt upp med både julförberedelser och att hålla koll på alla dramatiska nyheter i världen och jag är inte den enda resebloggare som märker att ni läsare har annat för er så jag hoppas det här är en bra period att skapa nya rutiner. De dagar jag inte bloggar kommer jag att ägna åt att harmonisera gamla inlägg, plocka bort trasiga gamla länkar och annat tidskrävande pyssel. Jag kommer också att skriva lite på mitt nya projekt och lära mig mer om tekniken kring mer avancerat bloggande nu när jag kommit igång med grunderna. Det är vansinnigt kul det här med att skriva.

Här är lite av vad ni kommer att få läsa om i december:

Brittiska jultraditioner och ett julrecept

Ikläd dig London

Oliver Cromwells spöke?

Fem skäl att besöka Dorset

På lördag får du ju dessutom veta vem den där handen tillhör och vem som vinner en necessär från Harris Tweed. För du har väl sett tävlingen just nu?

 

8 kommentarer

  1. Ser fram emot dina december inlägg 😊.

    Mvh
    Ammi

    Liked by 1 person

    1. Tack, så roligt.

      Gilla

    1. Hoppas få den i julklapp. Den verkar bra alltså. 🙂

      Gilla

  2. Ser ut som spännande inlägg för December! Ska bli kul att läsa om Dorset.
    Det känns som ett lagom format du presenterar. Då kommer i alla fall jag att hinna läsa fler inlägg mer noggrant 🙂
    Trevlig helg

    Liked by 1 person

    1. Så bra! Tack detsamma. Ja det känns som om jag hinner gå igenom mer gammalt och pyssla lite också.

      Gilla

Kommentera

Halloj världen!

En blogg av Inger Hansson. Om resor. Om Instagram och annan fotografi. Om natur. Om Karlshamn, Kristianstad, vatten och lite av varje.

Bortugal

Borta men hemma. En blogg om en familj som längtade bort och hittade hem.

People in the Street

Bloggen om England och övriga Storbritannien

attresapodden.se

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Matochresebloggen

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Ladies Abroad

Reseberättelser, restips och resefotografier

Travel on a Cloud

Bloggen om England och övriga Storbritannien

City Lover Reser

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Jennifer Stroud

Bloggen om England och övriga Storbritannien

cornishbirdblog

Little Local Adventures

Runtklotet

En blogg och resesajt med tips, texter och bilder från intressanta resmål runt om i världen

Round the Island

Walking round the coast of Mainland Britain

Diary of a Northern Teaist

Tea is a journey. This is my travelogue.

Storartad Förlag & Marknadsföring

Bloggen om England och övriga Storbritannien

En vandrares tankar

"Jag låter tankarna fara medan fötterna går"

Ulf Perssons Blogg

Kultur och debatt!

