Blogguppdatering

Undrar ni hur det gått med mitt filosoferande? Det verkar ju på era kommentarer som om de flesta av er tycker att tre-fyra dagar i veckan är en lagom nivå för att hinna läsa allt utan att stressa så det är det jag kommer att försöka landa på med start i december. Jag kommer att lägga tid på att gå igenom gamla inlägg och kanske fixa lite med layouten när jag får mer tid och så sjösätter jag runt nyår ett nytt projekt med en bloggkollega vilket ska bli väldigt spännande. Idag har vi registrerat namn och nu ska vi så smått börja fila på innehållet som kommer att vara något helt annat än detta och alltså inte alls konkurrera med det brittiska. Här på bloggen kommer jag istället att som utlovat fortsätta som vanligt om än i lite långsammare tempo och hoppas att ni hänger med.

The Cobweb  Inn

The Cobweb Inn

Idag är en sådan där dag när det känns som om världen blivit än mer galen. För första gången på tretton år som Öresundspendlare har jag idag fått visa passet på tåget och det var en minst sagt udda känsla. Efter detta kom jag till Malmö Central där det inte alls var samma trängsel som de senaste månaderna eftersom polisen plockat av folk på tåget redan två stationer tidigare. Istället hittade jag SVT i full färd med sändningsförberedelser och hemma fastnade jag såklart sedan i nyhetstimmen om detta. Därefter blev det en spännande stund framför datorn där UEFA snällt på sin sajt uppdaterade oss live om hur det gick i damernas Champions League där vårt A-lag ikväll mötte Verona på bortaplan – för ni tror väl inte att matchen visades i TV? Det är ju bara damernas Champions League för tusan…Vi vann hur som helst ikväll och nästa vecka är det retur på hemmaplan. Då är det också retur borta för Chelsea som tyvärr förlorade första mötet mot Wolfsburg.

Nu är det dags för mig att prata med dottern som just kommit hem från den egna träningen och sedan dröjer det nog inte länge innan jag slocknar. Jag är fortfarande lite trött efter den känslosamma tisdagen med sitt resande. Igår och idag har dessutom varit långa dagar fulla av första hjälpen och brandsläckning eftersom jag ingår i evakueringslaget på kontoret och vi har årliga repetitionskurser med tillhörande inspektioner av våra korridorer och brainstormande om olika hot. Godnatt allihopa.

 

4 kommentarer

  1. jo, leget kommer fram oftare, fast inte på systemet längre 🙂

    Gilla

  2. Nej det är lite deppigt att jag aldrig behövt visa leg där efter 25 års ålder.
    Idag tog det en extra halvtimme hem för tågen stod i kö och väntade på polisen efter Öresundsbron och vi var tredje tåget.

    Gilla

  3. Spännande att se vad det nya bliggprojektet blir för något! 🙂

    Gilla

    1. Ja det går framåt och med en talangfull bloggpartner. 😀

      Gilla

Kommentera

Halloj världen!

En blogg av Inger Hansson. Om resor. Om Instagram och annan fotografi. Om natur. Om Karlshamn, Kristianstad, vatten och lite av varje.

Bortugal

Borta men hemma. En blogg om en familj som längtade bort och hittade hem.

People in the Street

Bloggen om England och övriga Storbritannien

attresapodden.se

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Matochresebloggen

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Ladies Abroad

Reseberättelser, restips och resefotografier

Travel on a Cloud

Bloggen om England och övriga Storbritannien

City Lover Reser

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Jennifer Stroud

Bloggen om England och övriga Storbritannien

cornishbirdblog

Little Local Adventures

Runtklotet

En blogg och resesajt med tips, texter och bilder från intressanta resmål runt om i världen

Round the Island

Walking round the coast of Mainland Britain

Diary of a Northern Teaist

Tea is a journey. This is my travelogue.

Storartad Förlag & Marknadsföring

Bloggen om England och övriga Storbritannien

En vandrares tankar

"Jag låter tankarna fara medan fötterna går"

Ulf Perssons Blogg

Kultur och debatt!

