Nytt bland silhuetter och bloggande

För några dagar sedan introducerades vi alla för Rich McCor och hans pappersklipp med kända platser i London. Svensk media har också snappat upp det nu eftersom han också gjort en Stockholmsversion bland mycket annat. Roligt är det att titta på och på hans Instagramkonto Paperboyo kan du följa honom. Jag vågar inte riskera att du inte sett de fyndiga bilderna redan och själv tycker jag cykelbilden på London Eye är kul men också Triumfbågen i Paris som Legogubbe. Har du inte Instagram så kan du läsa om honom här på Evening Standard.

Bloggandet går mot nya tider men jag vet inte riktigt hur än. Nu har jag bloggat i dryga två år och fått många trogna läsare men är ändå relativt liten vilket nog delvis beror på att jag gillar att skriva och därmed skriver lite för långa inlägg ibland, delvis på att jag lider av tidsbrist och hellre totar ihop ett inlägg om dagen än sitter och pillar med det tekniska och därmed gör bloggen snyggare. Det finns ju så mycket att skriva om! Mina bilder är av blandad kvalitet där några är fantastiska och andra mediokra så de som gillar foto får också en ojämn blogg med mycket lånat där jag skriver om historia och andra saker jag inte fotat själv. Jag hör till de som bjuder på en och annan skruttbild för att visa det jag vill istället för att bara lägga upp perfekta foton och det tappar jag säkert några läsare på.

Till syvende och sist handlar det nog också om att jag är så pass nischad. Visst är vi många anglofiler men inte lika många som de som älskar att resa i hela världen. Många känner dessutom till Storbritannien minst lika bra som jag eller har fastnat i London – staden det finns mängder av bloggar om redan och speciellt för de som gillar afternoon tea och shopping. Svenska språkkunskaper i engelska gör också att vi inte nödvändigtvis måste läsa just svenska bloggar utan lika gärna brittiska.

Oemotståndlig stuga vid Themsens strand.

Oemotståndlig stuga vid Themsens strand.

Framtiden för Bara brittiskt? Oroa er inte, jag har inte en tanke på att sluta och meningen med min blogg är inte antalet läsare utan att få skriva. Däremot har jag funderingar på att bara blogga här varannan dag och ägna andra dagar åt olika andra projekt. Jag har såklart fått ett nätverk av andra roliga och kunniga resebloggare omkring mig nu och vi sitter och spånar på idéer men då gäller det ju att frigöra tid. Jag är också lite sugen på att skriva om andra resor jag gjort för att det är så roligt att dela med mig och att få fler inbjudningar till roliga resekvällar branschen anordnar (det är till exempel mest brittiska företag som följer mig på Twitter, få svenska). Andra länder vill jag inte lägga till på Bara brittiskt som jag vill ska få vara renodlad för den som vill frossa och veta vad man får.

Vad tycker ni läsare? Visst är ni många som älskar allt brittiskt och det är ju det jag vill fortsätta med här men skulle ni också vara intresserad av annan läsning på ny plats? Kanske till och med en blogg i annan stil. Det känns som om ni kikar in här varannan dag och läser ett par inlägg och kanske kommenterar så skulle ni verkligen svika om jag varvade mer? Min dotter tror snarare tvärtom och jag tror inte det heller utan fortsätter att fundera med mina peppande bloggkollegor. Hör gärna av er med tankar.

 

 

20 kommentarer

  1. Det är alltid spännande med nya tider! Jag tycker absolut att du kan dra ner på bloggandet lite. Och vinna på det! I aspekten att du får mer tid att reflektera över det du beskriver, hur att kanske öka antalet läsare och få fler inbjudningar till roliga reseevent och dylikt. Trots att meningen med blogg inte är antalet läsare men att skriva – men visst är det väl roligare att skriva för några, än bara sig själv? Det är väl därför man skriver publikt och inte för skrivbordslådan. Så helt rätt tänkt tycker jag.

    När man får tid att tänka, se på saker och ting i ett lite annat perspektiv – då kommer ofta de GODA IDÈERNA!

    Lycka till!
    //Rosita

    Liked by 1 person

    1. Tack. Ja visst vill man skriva för någon när man ändå har något att förmedla. Dessutom finns det, tro det eller ej, platser jag älskar nästan lika mycket som Storbritannien. I fallet Barcelona är det riktigt nära och Slovenien…och Visby. 😀

      Jag får ju redan nu en hel del inbjudningar men de känns alltid mer irrelevant att åka till Stockholm för de där allmänna eventen med fokus på helt andra länder. Ja, du vet…Det kan ju till och med bli charterevent om jag börjar skriva om annat, hehe. 😉
      Det skulle också kännas nyttigt att skriva om sådant jag vet mindre om även om jag alltid är hyfsat påläst. Lite mindre skolboksblogg.

      Gilla

  2. Intressanta funderingar! Du är ju tydligt nischad och det tror jag är synd att ta bort. Det är ju det som gör att bloggen blir bra på sitt område! För min del spelar det ingen roll om en bloggare skriver varje eller varannan dag (eftersom jag läser med Bloglovin) men jag vet inte hur andra ser på det. Hur menade du att din dotter trodde tvärtom?

    Gilla

    1. Ja den här bloggen ska absolut fortsätta att vara nischad.
      Dottern menar att jag skulle vinna på att inte lägga ut nytt varje dag. Nu tillhör ju hon en mer rastlös IT-generation men det gör ju många idag.

      Gilla

  3. Hellre bra inlägg två gånger i veckan än hoprafsade varje dag. Jag uppskattar en anglofil blogg, som inte har fastnat i de flashiga delarna av London, och som kan ta upp små grejer också. Fortsätt i det tempo där du mår bra.

    Liked by 1 person

    1. Ja något hoprafsat blir det bara om jag är ytterst desperat och då skriver jag ju det. Jag kan skriva flera inlägg en dag och spara så bra mår jag men jag känner att jag vill bredda mig och då räcker tiden inte till två. 😀

      Gilla

  4. Hej. Du kan definitivt varva ner. Inte ens jag som är superintresserad hinner ta till mig allt du skriver. Kvalitet och personligt är viktigare än kvantitet. Storbritannien är det jag vurmar för so please keep it that way. Du skriver säkert initierat om andra länder också men då får jag väl hoppa över det bara;)
    Bästa hälsningar Bosse Bjelvenstedt

    Liked by 1 person

    1. Haha, oroa dig inte. Är det här du kikar in så ska du hitta brittiskt. Det var det första jag var klar över.

      Gilla

  5. Jag kommer INTE att svika dig! Självklart ska du ha tid för andra projekt. Och anglofil som jag är, så hoppas jag också att du kör denna blogg som tidigare.
    En fråga när det ändå är på tapeten…..Finns det någon möjlighet med ett inlägg om hur man firar jul i England? Maträtter, desserter,varför man har pappershattar på huvudet mm? Gärna något recept på någon typisk engelsk julkaka eller mince pie.
    Med vänlig hälsning
    Ammi Grönberg

    Liked by 1 person

    1. Tack. 🙂 Måste se om jag kan gräva fram svärmors julkakerecept alltså. Det kan bli ett långt inlägg, hihi. Har du förresten sett att Lena i Wales skrivit lite?

      Gilla

  6. Jag förstår dina tankar kring bloggande.
    Själv har jag valt två inlägg per vecka för att inte sätta alltför stor press på mig själv.
    Tror att du mycket väl kan blanda in andra resor utan att överge UK.
    Mycket att fundera över med bloggandet.

    Gilla

    1. Ja du reser ju dessutom mycket mer. Då hade detta aldrig funkat. Det är roligt att ha kommit så långt att man kan börja fundera på vad som händer igen.

      Gilla

  7. Fick hjärtat i halsgropen ett tag … tills jag såg att vi inte skulle oroa oss, du skulle inte sluta blogga om Storbritannien 🙂 Jag prenumererar på din blogg och får ett mail så fort du gjort ett nytt inlägg. Jag går alltid (om jag har möjlighet) in och läser varje inlägg även om jag läser en del mer noggrant än andra. Men jag tycker även om att läsa om annat (speciellt olika resmål) så skulle du börja med ytterligare en blogg skulle jag troligen följa den också då jag tycker om ditt sätt att skriva och jag gillar långa, intressanta inlägg. Jag tror definitivt inte att du skulle tappa några läsare bara för att du skulle lägga ut färre inlägg. Jag följer ju Lena i Wales och tycker hon har en bra modell med två gånger per vecka. Där har jag lärt mig att på onsdag och lördag är det dags för inlägg.

    Vad du än väljer för modell så kommer jag att fortsätta att följa dig.
    /Anita

    Liked by 1 person

    1. Tack så mycket. Ja du har hängt med ett tag och det är roligt. Som sagt är det fortfarande lika kul att skriva om allt brittiskt – jag känner bara att jag vill sortera mina tankar kring alla andra resmål också. Det är kul att blogga. 🙂

      Gilla

  8. Det får gärna bli långt 😉

    Nä, har inte sett Lena i Wales och vad hon skrivit. Hur kommer jag dit?

    Med vänlig hälsning
    Ammi

    Gilla

  9. Åsa F M · · Svara

    Jag håller med de tidigare kommentarerna.. Ett par inlägg i veckan är bättre, nu missar man några ibland och ibland går man in och ”läser i kapp” men då skummar man ofta igenom lite hastigt. Huvudsaken är att du fortsätter!

    Liked by 1 person

    1. Fortsätter absolut. Jag har ju redan svårt att dra ner på det rent inspirationsmässigt. Det finns så mycket om den brittiska världen som poppar upp.

      Gilla

  10. Jag är en ny läsare men fastnade direkt och håller på att ”läsa i kapp” Älskar England och kan inte få nog av allt brittiskt Tyvärr inte speciellt intresserad utav andra länder. Gillar att du skriver ofta men det måste ju fungera för dig själv!

    Gilla

    1. Tack och välkommen. 🙂
      Jag kommer fortsätta skriva ofta, bara inte varje dag.

      Gilla

Kommentera

Halloj världen!

En blogg av Inger Hansson. Om resor. Om Instagram och annan fotografi. Om natur. Om Karlshamn, Kristianstad, vatten och lite av varje.

Bortugal

Borta men hemma. En blogg om en familj som längtade bort och hittade hem.

People in the Street

Bloggen om England och övriga Storbritannien

attresapodden.se

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Matochresebloggen

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Ladies Abroad

Reseberättelser, restips och resefotografier

Travel on a Cloud

Bloggen om England och övriga Storbritannien

City Lover Reser

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Jennifer Stroud

Bloggen om England och övriga Storbritannien

cornishbirdblog

Little Local Adventures

Runtklotet

En blogg och resesajt med tips, texter och bilder från intressanta resmål runt om i världen

Round the Island

Walking round the coast of Mainland Britain

Diary of a Northern Teaist

Tea is a journey. This is my travelogue.

Storartad Förlag & Marknadsföring

Bloggen om England och övriga Storbritannien

En vandrares tankar

"Jag låter tankarna fara medan fötterna går"

Ulf Perssons Blogg

Kultur och debatt!

