Dans är dans oavsett tidsepok

Ikväll blir det ett sent inlägg för att vara söndag men det beror på flera saker. Mest beror det på att jag spenderat eftermiddagen vid TV:n.  Damallsvenskan i fotboll går mot sitt slut och spänningen är olidlig med flera jämna lag i toppen. Fotboll är som sagt inte min favorithobby men däremot min dotters så jag har engagerats genom detta och hon och hennes vänner spelar i olika lag i klubben Rosengård vars damallsvenska lag mötte jumbon AIK idag.  Rosengård var tvungna att vinna för att vara med i striden. Det gjorde vi i säker stil och därefter var familjen såklart tvungna att också se matchen mellan våra största konkurrenter om guldet – Linköping och Eskilstuna. Den slutade oavgjort vilket var det bästa resultat vi kunnat hoppas på. Nu kan vi sämst sluta tvåa och har garanterat en plats i Champions League nästa år vilket är viktigt för att fortsätta locka bra spelare och SM-guldet står mellan oss och Eskilstuna den artonde oktober då vi möter just duktiga Linköping hemma medan Eskilstuna tar emot Göteborg som är ojämna men farliga när de har en bra dag.

I slutet av våra konkurrenters spännande match inträffade plötsligt en dramatisk smitningsolycka i änden av vår gata och polisbil efter polisbil susade förbi. Alltså är jag lite ofokuserad idag och känner inte att jag är klar med det inlägg jag hade tänkt men det gör inte så mycket eftersom jag är glad ändå. Både igår och idag har jag haft fantastiskt många läsare på grund av kapten Poldark. Ni är hur många som helst som sökt er hit och om det är på grund av Aidan Turners bruna ögon eller Cornwalls dramatiska klippor vet jag inte men det är jättekul. Jag hoppas så att några av er stannar och berättar om det är något speciellt ni vill läsa om. Det kan också ha att göra med att jag använde rätt hashtag för ämnet den här helgen för på SVT verkar det livat med kommentarer kring ämnet. Eftersom det blir en fortsättning på serien så kan jag garantera att det blir mer även här.

Dorset skulle ha varit kvällens ämne men eftersom det alltså inte är så färdigt som jag vill så får det vänta. Ta istället en titt på hur det går att överraska proffs även under TV-inspelningar. Alla har vi dagar då det känns extra kul att ha gått till jobbet och Aidan Turner är inte den som står still.

2 kommentarer

  1. Åsa F M · · Svara

    Det där gillade jag!

    Liked by 1 person

    1. Hihi, lagom galet.

      Gilla

Kommentera

Halloj världen!

En blogg av Inger Hansson. Om resor. Om Instagram och annan fotografi. Om natur. Om Karlshamn, Kristianstad, vatten och lite av varje.

Bortugal

Borta men hemma. En blogg om en familj som längtade bort och hittade hem.

People in the Street

Bloggen om England och övriga Storbritannien

attresapodden.se

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Matochresebloggen

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Ladies Abroad

Reseberättelser, restips och resefotografier

Travel on a Cloud

Bloggen om England och övriga Storbritannien

City Lover Reser

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Jennifer Stroud

Bloggen om England och övriga Storbritannien

cornishbirdblog

Little Local Adventures

Runtklotet

En blogg och resesajt med tips, texter och bilder från intressanta resmål runt om i världen

Round the Island

Walking round the coast of Mainland Britain

Diary of a Northern Teaist

Tea is a journey. This is my travelogue.

Storartad Förlag & Marknadsföring

Bloggen om England och övriga Storbritannien

En vandrares tankar

"Jag låter tankarna fara medan fötterna går"

Ulf Perssons Blogg

Kultur och debatt!

