Bokningsmissar

Har du bokat fel resa eller kanske fel datum någon gång? Det har inte jag och utöver det där med färjan som inte gick från Liverpool med rabatt utan bara från Wales så har det inte blivit så mycket fel på resor just i Storbritannien peppar peppar. När det gäller resor antar jag att det oftast blir rätt för mig helt enket för att det är en sådan passion att jag alltid dubbelkollar allt till skillnad från andra grejer där jag inte har samma behov av det. Jag är alltså långt ifrån någon kontrollfreak i vanliga fall men mer påläst på det här området kan man säga. Lägg till det att Storbritannien har ett språk jag behärskar och att det alltså inte blir så många språkliga och kulturella missförstånd heller.

Nej dagens utmaning om bokningsmissar känns inte så relevant faktiskt men den gör att jag kommer att tänka på saker jag inte bokat men där det ändå inte blivit helt bra och då handlar det mest om att en sevärdhet haft stängt eller att den inte haft något som helst matställe i närheten med lång väntan på buss.

St Michael’s Mount ska ni inte besöka på en lördag. Det är stora stugbytardagen nere i Cornwall så då passar de på att ha stängt. Du kommer ut dit på tidvattenvägen på havsbotten och hem med båt också om det kniper men utöver att strosa i trädgården och se ut över bukten så har du alltså inget att göra där. Lördagarna är av samma anledning inte dagen du bör välja som resdag till Devon och Cornwall om du inte själv just hyrt stuga för då kan det hända att du under sommar och skollov får sitta i bilköer eller på fullsatta tåg även om ett fåtal också har fredag som bytesdag.

St Michael's Mount är inget för lördagsutflykten.

St Michael’s Mount är inget för lördagsutflykten.

Jag har sagt det förr i olika inlägg – påsklovet är ingen höjdare i London och det är ett misstag jag kommit på mig själv med att göra flera gånger. Det är inte roligt att köa på muséer och till bussar och betala överpris på hotell under samma tid som hela Europa bestämt sig för att åka på skolresa till denna världsmetropol utan vill du till England då så välj något där du iallafall bara behöver stå ut med att det är brittiskt skollov. Varför inte Birmingham med bra shopping och aktiviteter och fina möjligheter till dagsutflykter till andra roliga platser samtidigt som staden har helt andra hotellpriser.

 

 

8 kommentarer

  1. Sant! Jag tänkte mest på resor när jag skrev men själva tiden för resan eller det här med öppettider är ju helt sant, där kan det bli missar….

    Gilla

    1. Ja och hade det bara gällt andra delar av Europa så hade jag nog kommit på fler exempel men rena felbokningar av biljetter har jag tack och lov sluppit.

      Gilla

  2. Leslie Moody · · Svara

    som gammal ”Brummie” tycker jag att Birmingham är underskattat som turistmål. Kolla länken
    http://www.birminghammail.co.uk/whats-on/ och glöm inte att det finns fina parker i stan – ”our kid”!

    Liked by 1 person

    1. Ja Birmingham är grymt underskattat. Det får bli ett inlägg om mer än kanalerna och Custard Factory någon dag.

      Gilla

  3. Scottish Moments Archive · · Svara

    Vad duktig du är på att hänga med i septemberutmaningen! För mig blir det nog bara ett eller ett par inlägg där jag bakar ihop ämnena lite mer komprimerat. Kul med utmaningen dock så man får lite uppslag till vad man ska skriva om:)

    Gilla

    1. Scottish Moments Archive · · Svara

      Förresten… ingen aning varför det står Scottish moments archive när jag kommenterar här… hm.. det ska va http://www.scottishmoments.com men jag vet inte var jag ändrar… har ju inget aktivt wordpresskonto…

      Gilla

      1. Nej ibland undrar jag vad som försiggår. För mig är det bilder som krånglar. Instagram kommer som bild på Facebook i ett inlägg med helt andra bilder.

        Gilla

    2. Tack, jag skriver ju ändå ett inlägg om dagen och nu blev det bara en rolig utmaning att tvinga sig till ett ämne men det har visat sig enklare än jag trodde med ämnena nästan varje dag och ett par gånger har det varit lyckträffar som när det handlade om pass när drottningen firade häromdagen och jag plötstligt undrade om hon alls hade ett. 😀

      Gilla

Kommentera

Hattrick

En blog om damfotboll av Rainer Fussgänger

Halloj världen!

En blogg av Inger Hansson. Om resor. Om Instagram och annan fotografi. Om natur. Om Karlshamn, Kristianstad, vatten och lite av varje.

Bortugal

Borta men hemma. En blogg om en familj som längtade bort och hittade hem.

People in the Street

Bloggen om England och övriga Storbritannien

attresapodden.se

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Matochresebloggen

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Ladies Abroad

Reseberättelser, restips och resefotografier

Travel on a Cloud

Bloggen om England och övriga Storbritannien

City Lover Reser

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Jennifer Stroud

Bloggen om England och övriga Storbritannien

cornishbirdblog

Little Local Adventures

Runtklotet

En blogg och resesajt med tips, texter och bilder från intressanta resmål runt om i världen

Round the Island

Walking round the coast of Mainland Britain

Diary of a Northern Teaist

Tea is a journey. This is my travelogue.

Storartad Förlag & Marknadsföring

Bloggen om England och övriga Storbritannien

En vandrares tankar

"Jag låter tankarna fara medan fötterna går"

