Alltid i handbagaget

Vad har du alltid i handbagaget? För min del är det mest pass och resehandlingar och såklart plånboken, mobilen och kameran men ska jag söderut så får även baddräkten hänga med där eftersom jag vet av erfarenhet att det är tidskrävande att leta ny på plats när väskan inte kommit fram. Badplagg ska man trivas lite extra i tycker jag.

Till Storbritannien däremot är det inte så värst mycket mer än detta och på ditvägen tar jag inte ens med mig en bok att läsa eftersom jag vet att det blir väldigt mycket bokshoppande på plats och jag sällan läser på flyget dit då det är en så kort resa att det mest blir lite fika och flygbolagets egen tidning. Det finns dock en sak som jag alltid har med i handbagaget dit och det är ett par adaptrar. I London finns det ibland hotell med europeiska uttag men jag som rör mig i småstäder också vill veta att jag alltid kan ladda både kamera och mobil hemma på kvällen. Varför jag har både kamera och mobil fortfarande? För att kameran har fler objektiv att ha roligt med. Är det första gången du ska till Storbritannien så kan du köpa en adapter redan hemma i Sverige i butiker som säljer researtiklar men annars finns de överallt på flygplatser och stationer på plats.

Vanlig syn på mitt hotellrum Foto: Wikipedia

Vanlig syn på mitt hotellrum
Foto: Wikipedia

4 kommentarer

  1. Samma sak här, alltid ett par adaptrar plus laddarna och kamerautrustningen. Ett ombyte av underkläder brukar jag ibland också ha om bagaget försvinner. Visst går det att handla på plats men ibland landar man ju en helg och affärerna kan vara stängda ett par dagar.

    Gilla

    1. Ja det är tidsödande att handla när man måste.

      Gilla

  2. Adapter är smart att ha med! Har varit med ett gäng gånger om att man upptäcker att det är ”fel” eluttag…

    Gilla

    1. Ja och är man inte på en flygplats så får man springa runt och leta elhandel eller liknande.

      Gilla

Kommentera

Halloj världen!

En blogg av Inger Hansson. Om resor. Om Instagram och annan fotografi. Om natur. Om Karlshamn, Kristianstad, vatten och lite av varje.

Bortugal

Borta men hemma. En blogg om en familj som längtade bort och hittade hem.

People in the Street

Bloggen om England och övriga Storbritannien

attresapodden.se

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Matochresebloggen

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Ladies Abroad

Reseberättelser, restips och resefotografier

Travel on a Cloud

Bloggen om England och övriga Storbritannien

City Lover Reser

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Jennifer Stroud

Bloggen om England och övriga Storbritannien

cornishbirdblog

Little Local Adventures

Runtklotet

En blogg och resesajt med tips, texter och bilder från intressanta resmål runt om i världen

Round the Island

Walking round the coast of Mainland Britain

Diary of a Northern Teaist

Tea is a journey. This is my travelogue.

Storartad Förlag & Marknadsföring

Bloggen om England och övriga Storbritannien

En vandrares tankar

"Jag låter tankarna fara medan fötterna går"

Ulf Perssons Blogg

Kultur och debatt!

