Träningsresor

Träning på resan är temat för dagen och jag måste erkänna att nej, jag åker inte på träningsresor. Det skulle aldrig falla mig in men det beror inte på att jag inte gillar att träna utan på att jag inte tar mig tiden att göra det utomlands och att jag inte gillar att träna i grupp. Jag har tränat nog i grupp på gymnastiklektionerna i skolan och idag springer jag hellre en runda med favoritmusik i lurarna eller går till gymet med dottern och pressar mig själv helt i min egen takt. Jag vill också uppleva ett land på resa och inte sitta fast på ett hotell på olika träningspass hur vackert där än är – isåfall sitter jag hellre i någon hamn i flera timmar och ser ut över havet. Ett undantag är om jag skulle åka på ridresa för då skulle jag utöva en av mina allra största hobbies och samtidigt se landet från hästryggen med nya vyer runt vartenda hörn och ofta just i vacker natur vilket jag älskar.

Jag och en haflingerkompis hemma i Skåne.

Jag och en haflingerkompis hemma i Skåne.

Har du ridit i Storbritannien? Det finns egentligen hur många ställen som helst där du kan göra det. Jag har nämnt Wimbledon Common men skotska högländerna eller Dartmoor brukar också vara favoriter hos många. Vill du hellre ha just intensiv träning på hästryggen under ett dressyrpass så finns det såklart också den sortens resor men britterna med sin jakttradition tycker om att lämna ridhuset ofta och ge sig ut över hagmarker och hedar. Vill du veta att du hittar ett bra stall ska du kika in på avdelningen ”Riding centres” hos Association of British Riding Schools

4 kommentarer

  1. Vi gillar också att uppleva olika resmål från hästryggen! Vi har inte ridit i Storbritannien, men däremot på Island, Nya Zeeland och i Mongoliet.

    Gilla

    1. Mongoliet är en dröm hos mig. Landet med mer hästar än människor.

      Gilla

  2. Åka på ridresa till GB skulle inte vara fel 🙂 Herregud, jag vågar inte tänka på träningsvärken på insidan av låren! Men fin utsikt får man nog i alla fall.
    Hälsningar Linnea i Bayern

    Gilla

    1. Ja fin utsikt garanteras men det är klart man får träningsvärk. 😀 Jag skulle gärna rida i Bayern faktiskt.

      Gilla

Kommentera

Halloj världen!

En blogg av Inger Hansson. Om resor. Om Instagram och annan fotografi. Om natur. Om Karlshamn, Kristianstad, vatten och lite av varje.

Bortugal

Borta men hemma. En blogg om en familj som längtade bort och hittade hem.

People in the Street

Bloggen om England och övriga Storbritannien

attresapodden.se

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Matochresebloggen

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Ladies Abroad

Reseberättelser, restips och resefotografier

Travel on a Cloud

Bloggen om England och övriga Storbritannien

City Lover Reser

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Jennifer Stroud

Bloggen om England och övriga Storbritannien

cornishbirdblog

Little Local Adventures

Runtklotet

En blogg och resesajt med tips, texter och bilder från intressanta resmål runt om i världen

Round the Island

Walking round the coast of Mainland Britain

Diary of a Northern Teaist

Tea is a journey. This is my travelogue.

Storartad Förlag & Marknadsföring

Bloggen om England och övriga Storbritannien

En vandrares tankar

"Jag låter tankarna fara medan fötterna går"

Ulf Perssons Blogg

Kultur och debatt!

