Septemberutmaning – Romans

Nej det är inte engelska för romare vilket är vad jag först läste och det hade funnits mycket att skriva om detta ämne, Istället handlar det om romans och jag som träffade min man i England vet ju självfallet allt om detta fast i mitt fall blev det mer än bara en romans men det visste jag inte de där första veckorna när vi vandrade runt i Whitbys gränder eller fotograferade oss i automat tillsammans efter lite mycket Waggledance.

Pubarnas pub

En helt okej stampub

Vi träffades när jag bodde i York för att det var en favoritstad jag ville göra till mitt hem ett tag. Han kom därifrån och det var en ren slump att jag var ute på puben den kväll vi träffades eftersom jag blivit medbjuden av en kollega som ville veta mer om Sverige. När kollegan gick hem fortsatte jag till min stampub där de andra i mitt hus var och plötsligt var det någon som pratade med mig. Det var min blivande man och han hade egentligen inte alls tänkt gå på just den här puben inne i en liten gränd där han aldrig satt sin fot förr men på pubrunda med en kollega hade de plötsligt kommit på att det låg en pub även just där. Så kan det gå och det roliga är att York som haft två stora chokladfabriker (Rowntrees finns kvar men är nu uppköpt av Nestlé och Terry’s har flyttat utomlands efter att ha köpts upp). En av Rowntrees produkter heter just Yorkie och säljs med lite machoreklam och längs järnvägen in till Yorks station stod länge en skylt på vilken det stod ”WELCOME TO YORK WHERE MEN ARE HUNKY AND CHOCOLATE CHUNKY”. Idag finns den inte kvar men oj så jag älskade den.

Irriterande omslagstext i vad som ska vara humor.

Jodå, den är visst för flickor!

Vill du ha tips på romantiska platser i Storbritannien så håll ut – det kommer att dyka upp ett inlägg eller två. Under tiden kan du söka på min etikett ”romantiskt” så hittar du ett och annat.

5 kommentarer

  1. Carina Moody · · Svara

    Jag träffade också min man på puben. Han var på väg ut från Stadspuben i Luleå och jag var på väg in. Jag fick senare på kvällen åka på pakethållaren på hans cykel. Och sen har det bara rullat på. Det är 44 år sedan snart.

    Gilla

    1. Haha, härligt. Är det inte den puben som är med i Vintersaga? Vilken klassiker!

      Gilla

      1. Carina Moody · ·

        Jo, men visst är den det.

        Liked by 1 person

  2. Gulligt! Läser annars gärna ett inlägg om romerska romans också, det var därför jag klickade 🙂

    Gilla

    1. Ja jag läste faktiskt det på engelska först. Det kommer bli mer om romare. 😀

      Gilla

Kommentera

Halloj världen!

En blogg av Inger Hansson. Om resor. Om Instagram och annan fotografi. Om natur. Om Karlshamn, Kristianstad, vatten och lite av varje.

Bortugal

Borta men hemma. En blogg om en familj som längtade bort och hittade hem.

People in the Street

Bloggen om England och övriga Storbritannien

attresapodden.se

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Matochresebloggen

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Ladies Abroad

Reseberättelser, restips och resefotografier

Travel on a Cloud

Bloggen om England och övriga Storbritannien

City Lover Reser

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Jennifer Stroud

Bloggen om England och övriga Storbritannien

cornishbirdblog

Little Local Adventures

Runtklotet

En blogg och resesajt med tips, texter och bilder från intressanta resmål runt om i världen

Round the Island

Walking round the coast of Mainland Britain

Diary of a Northern Teaist

Tea is a journey. This is my travelogue.

Storartad Förlag & Marknadsföring

Bloggen om England och övriga Storbritannien

En vandrares tankar

"Jag låter tankarna fara medan fötterna går"

Ulf Perssons Blogg

Kultur och debatt!

