Afternoon tea på The Ritz

Idag hade jag tänkt berätta om en engelsk storstad men tekniken ville annorlunda och trots att texten finns så får jag inte till fotona så det inlägget får ni när det fungerar igen. Under tiden försökte jag varva ner med att städa och tvätta som en galning och nu känner jag att humöret är okej igen.

Du som besökt London har säkert promenerat förbi The Ritz på Piccadilly minst en gång. Detta världsberömda hotell är något många drömmer om att bo på men få varken har eller tar sig råd. Däremot lägger en del stora delar av sin semesterkassa på att iallafall gå på afternoon tea här. Filmen som följer visar inte bara detta utan också hotellets historia i stort. Visste du att Churchill, De Gaulle och Eisenhower höll sina möten här under andra världskriget? Visste du att receptionisterna gör sitt bästa för att du ska kunna få en biljett till en populär teaterföreställning samma kväll? Nej det är mycket man inte visste men som den här lilla filmen avslöjar. Man blir inte direkt mindre sugen på ett besök när man ser inredningen. Har någon av er varit på afternoon tea på The Ritz? Jag har inte kostat på mig det än men vi får väl se framöver om jag till slut ger efter för lusten. Det kostar femtio pund per person och jeans och gympaskor får du lämna hemma.

 

 

 

 

6 kommentarer

  1. Ja, jag har varit! Mycket tjusigt och mycket speciellt! Och gott 🙂

    Gilla

  2. Åsa F M · · Svara

    Fantastiskt! Men 50 pund per person.. lite för dyrt tycker jag. Får bli någon gång när man är riktigt stadd vid kassa.

    Gilla

    1. Ja det är därför jag inte heller har varit där. Tusen spänn för mig och dottern. Det lägger hon hellre på surflektioner eller en fotbollsmatch och jag på en lång tågresa eller fine dining…

      Gilla

  3. Åsa F M · · Svara

    Ja, det blir drygt tusen spänn för mig och ”gubben” också, känns lite väl mkt…

    Liked by 1 person

  4. Awwww, underbart!!! En dröm vore det!! Både att bo där och afternoon tea! Ska spara i hop till åtminnstonne afternoon teet tror jag så får det bli det nästa gång i London:) Det är ju nåt alldeles speciellt med ett riktigt bra afternoon tea,,,,,

    Gilla

    1. Ja det är ju det fast nu vet man inte om Ritz, Dorchester eller något annat ligger i toppen för konkurrensen har ökat men jisses så kul det vore med just Ritz.

      Gilla

Kommentera

Hattrick

En blog om damfotboll av Rainer Fussgänger

Halloj världen!

En blogg av Inger Hansson. Om resor. Om Instagram och annan fotografi. Om natur. Om Karlshamn, Kristianstad, vatten och lite av varje.

Bortugal

Borta men hemma. En blogg om en familj som längtade bort och hittade hem.

People in the Street

Bloggen om England och övriga Storbritannien

attresapodden.se

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Matochresebloggen

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Ladies Abroad

Reseberättelser, restips och resefotografier

Travel on a Cloud

Bloggen om England och övriga Storbritannien

City Lover Reser

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Jennifer Stroud

Bloggen om England och övriga Storbritannien

cornishbirdblog

Little Local Adventures

Runtklotet

En blogg och resesajt med tips, texter och bilder från intressanta resmål runt om i världen

Round the Island

Walking round the coast of Mainland Britain

Diary of a Northern Teaist

Tea is a journey. This is my travelogue.

Storartad Förlag & Marknadsföring

Bloggen om England och övriga Storbritannien

En vandrares tankar

"Jag låter tankarna fara medan fötterna går"

