Russell, Henry och lite hästar

Lördagskvällar brukar ju betyda TV-underhållning så det är vad det blir idag efter att jag spenderat det mesta av dagen ute på fältet hemma hos mig som den hästmänniska jag är. Här går just nu ponny-EM (Storbritannien tog guld i både hoppning och dressyr i lag) och dagen var vikt åt terrängmomentet i grenen fälttävlan där Sverige efter gårdagens dressyr nu klättrade i placeringarna inför morgondagens hoppning där laget nu har chans att ta medalj. Britterna var heller inte dåliga och jag skrek såklart hejarop till bägge länderna. Bäst som jag stod där och tittade kom det fram en engelsk dam till mig och undrade om jag visste numret på hindret framför oss. När jag svarade sa hon lättat ”oh, you speak proper English”.  Jag kan inte tänka mig att hon hade svårt att förstå de svenskar hon tidigare mött utan snarare att hon i självklar engelsk stil var glad att inte behöva undra om jag förstod henne. Ikväll när jag satt på balkongen kom förövrigt de brittiska ryttarna cyklande nedanför på sin väg tillbaka till hotellet sjungandes glada sånger – ingen är äldre än sexton som är gränsen för ponnyryttarna i det här sammanhanget. Imorgon håller vi tummarna för våra två länder.

DSC_0619

Jessica Thomas på Another Island ligger fyra efter terrängen.

En av mina favoriter på TV är Russell Howard som från sin bas i Bristol hittar allt möjligt aktuellt i nyhetsvärlden att driva om. Hans program ”Russell Howard’s Good News” på BBC2 (och senare kanalen Dave) kan jag skratta bra åt för det är väldigt träffsäkert även om helyllekillen Russell ibland hemfaller åt lite barnslig snopphumor á la grabbarnas omklädningsrum. Häromdagen bloggade jag ju om den ikoniska dammsugaren Henry. Ja, du gissade rätt: Russell har också funderat lite på den efter att en story kom ut i nyhetsflödet. Det här är inte barntillåtet men i och med Henrys utseende är det självklar komedi.

Kommentera

Halloj världen!

En blogg av Inger Hansson. Om resor. Om Instagram och annan fotografi. Om natur. Om Karlshamn, Kristianstad, vatten och lite av varje.

Bortugal

Borta men hemma. En blogg om en familj som längtade bort och hittade hem.

People in the Street

Bloggen om England och övriga Storbritannien

attresapodden.se

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Matochresebloggen

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Ladies Abroad

Reseberättelser, restips och resefotografier

Travel on a Cloud

Bloggen om England och övriga Storbritannien

City Lover Reser

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Jennifer Stroud

Bloggen om England och övriga Storbritannien

cornishbirdblog

Little Local Adventures

Runtklotet

En blogg och resesajt med tips, texter och bilder från intressanta resmål runt om i världen

Round the Island

Walking round the coast of Mainland Britain

Diary of a Northern Teaist

Tea is a journey. This is my travelogue.

Storartad Förlag & Marknadsföring

Bloggen om England och övriga Storbritannien

En vandrares tankar

"Jag låter tankarna fara medan fötterna går"

Ulf Perssons Blogg

Kultur och debatt!

