Vinn en matkarta

Det är dags att tävla med bloggen. Du som gillar mat på dina resor kan vinna en karta över Londons bästa mat- och delikatessbutiker. ”London’s Larder” innehåller 75 tips på spännande butiker på temat mat. Allt du behöver göra är att ge mig ditt roligaste mattips från var som helst i Storbritannien och den som kommer med det som överraskar mig mest vinner kartan. Det måste inte vara traditionellt brittisk mat för det går att göra mycket annat med fina, brittiska ingredienser men vill du tipsa om en fantastisk gastropub så kan jag överraskas av den också om den var speciell. Jag gillar vacker natur som trogna läsare vet så bara det kan räcka långt om maten fortfarande är i fokus.

Mat i London

Mat i London

Har du mycket att säga om ditt tips och kanske bilder så varför inte skriva ett eget blogginlägg och länka som kommentar till det här inlägget. Om du vill berätta om det utan att du driver egen blogg så skriv om det i kommentarsfältet. Där kan du också nämna om du vill få chans att gästblogga om upplevelsen hos mig – tillsammans kan vi visa världen vilken bra mat som finns i Storbritannien.

Du har en vecka på dig så senast fredag 29 maj vill jag ha din kommentar. Under tiden får jag sitta och vara nyfiken och förväntansfull. Har du aldrig varit i Storbritannien så oroa dig inte. Det kommer snart en ny tävling med annat tema för dig som vill dit.

 

 

3 kommentarer

  1. Paola · · Svara

    The curry mile i Manchester (Wilmslow Rd). Det går knappt att hitta en enda dålig restaurang där! Mitt tips i dag är indiska sötsaker på Sanam Sweet House. Deras gajar hakwa (morotshalwa – en söt efterrätt med mycket morötter och mycket kardemummasmak) är helt gudomlig.

    Gilla

    1. Ååh. Jag gillar halwa men tycker det är svårt att hitta riktigt bra. Det här måste undersökas.

      Gilla

    2. Mejla mig en postadress så skickar jag kartan. 🙂

      Gilla

Kommentera

Halloj världen!

En blogg av Inger Hansson. Om resor. Om Instagram och annan fotografi. Om natur. Om Karlshamn, Kristianstad, vatten och lite av varje.

Bortugal

Borta men hemma. En blogg om en familj som längtade bort och hittade hem.

People in the Street

Bloggen om England och övriga Storbritannien

attresapodden.se

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Matochresebloggen

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Ladies Abroad

Reseberättelser, restips och resefotografier

Travel on a Cloud

Bloggen om England och övriga Storbritannien

City Lover Reser

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Jennifer Stroud

Bloggen om England och övriga Storbritannien

cornishbirdblog

Little Local Adventures

Runtklotet

En blogg och resesajt med tips, texter och bilder från intressanta resmål runt om i världen

Round the Island

Walking round the coast of Mainland Britain

Diary of a Northern Teaist

Tea is a journey. This is my travelogue.

Storartad Förlag & Marknadsföring

Bloggen om England och övriga Storbritannien

En vandrares tankar

"Jag låter tankarna fara medan fötterna går"

Ulf Perssons Blogg

Kultur och debatt!

