Flyg till lilla Cambridge

Trots att jag står för att jag flyger en del när jag måste så behöver jag ju inte rekommendera flyg men det här är en reseblogg och jag har alltid varit sådan att jag vill ge fakta. Tycker jag personligen att det går för långt i en fråga så vill jag att våra politiker ska komma med ekonomiska styrmedel vilket är vad jag vill här. Varför ska det vara betydligt billigare att flyga än att ta tåget? I väntan på nya nattåg (ja, jag är en evig optimist) så flyger jag alltså igen och kommer då att tänka på att ni kanske inte vet att man faktiskt kan flyga från Göteborg till Cambridge från och med mars för hur många annonser ser man för den rutten (åtminstone ser man inga utanför Göteborg)?
Foto: Skistar

Foto: Skistar

Det är lilla jylländska SUN-AIR som i franchisesamarbete med British Airways kommer att trafikera sträckan som jag tror startade för att Astra Zeneca är stora i både Mölndal och Cambridge med sin forskning. Billigt är det därför inte att ta den här vägen och jag hittar inget under 3200 kronor för de tider jag prövar men tycker man att det är en annorlunda väg att ta sig till England eller får biljetten sponsrad så visst. Cambridge är ingen stor flygplats och bolaget använder sig av lite mindre Fairchild-Dornierplan och det går även att flyga Göteborg till Manchester med samma bolag. Du hamnar på British Airways bokningssajt när du vill se tider och priser där försökte jag även se om jag kunde boka Göteborg till Birmingham eftersom det i flygsvängen ryktas att även denna sträcka ska flygas framöver när SUN AIR tar över den rutt som tidigare trafikerades av BMI men än så länge kan jag inte hitta något så den som är intresserad av detta får fortsätta följa frågan.
2 kommentarer

  1. Tack för tipset! Visste inte om denna linjen.
    Härligt inlägg om ostar också. Älskar ost! Wales har oxå Blaenavon. Min favorit!
    Ha en bra helg!

    Gilla

    1. Ja jag måste testa den där Blaenavon du gillar så mycket.

      Gilla

Kommentera

Halloj världen!

En blogg av Inger Hansson. Om resor. Om Instagram och annan fotografi. Om natur. Om Karlshamn, Kristianstad, vatten och lite av varje.

Bortugal

Borta men hemma. En blogg om en familj som längtade bort och hittade hem.

People in the Street

Bloggen om England och övriga Storbritannien

attresapodden.se

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Matochresebloggen

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Ladies Abroad

Reseberättelser, restips och resefotografier

Travel on a Cloud

Bloggen om England och övriga Storbritannien

City Lover Reser

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Jennifer Stroud

Bloggen om England och övriga Storbritannien

cornishbirdblog

Little Local Adventures

Runtklotet

En blogg och resesajt med tips, texter och bilder från intressanta resmål runt om i världen

Round the Island

Walking round the coast of Mainland Britain

Diary of a Northern Teaist

Tea is a journey. This is my travelogue.

Storartad Förlag & Marknadsföring

Bloggen om England och övriga Storbritannien

En vandrares tankar

"Jag låter tankarna fara medan fötterna går"

Ulf Perssons Blogg

Kultur och debatt!

