Puben för Shakespearevänner

Gillar du Shakespeare? Då är puben The Black Swan med det typiska smeknamnet Dirty Duck något för dig. Puben ligger alldeles i närheten av Royal Shakespeare Company Theatre i Stratford-upon-Avon och hit kommer därför ofta skådespelare och andra teateranställda efter föreställningarna.

20150215_172704

Jag kände inte igen någon vid mitt besök men åt en desto godare Sunday roast. Ryggbiff, tjockt sidfläsk skuret på engelskt vis, lammben eller vegetariskt alternativ är det du väljer mellan och det serveras med en yorkshirepudding som kanske var lite för hårdgräddad för mig men det där är en smaksak och det fanns en generös del gravy att doppa den i även om jag gillar att få denna i såskopp så att jag kan hälla den i puddingen. Till detta kom som sig bör ugnsbakad potatis, lite mos och grönsaker vilka imponerade på oss. Inga överkokta morötter utan en glad grönkål och lite god rödkål. Till efterrätt fanns bland annat min favorit sticky toffee pudding som här till min stora glädje serverades med clotted cream.

Sunday roast

Sunday roast

Ölen då? Jo detta är är en pub tillhörande Greene King så här finns Old Speckled Hen och andra av deras öl på fat men också den av bryggeriet speciellt framtagna Dirty Mallard som fått sitt namn som ännu en lek med pubens namn och de kända svanarna på floden Avon utanför puben som här fått bli änder och inte bara ankor. Jättegod ale.

Floden Avon ja, den hittar man på andra sidan gatan och det går att se den från pubens mysiga terass vid entrén några trappsteg upp. Puben har också en känd Pimmsträdgård på innergården för varma sommardagar när man vill ha något riktigt engelskt.

Mysig terrass

Mysig terrass

4 kommentarer

  1. Där har jag också varit – utan att se någon kändis! Fast å andra sidan är jag inte säker på att jag skulle ha känt igen någon även om de varit kändisar…;)

    Gilla

    1. Nej jag tänkte också på det. En hel del skulle jag missa, speciellt nuförtiden för jag ser mindre på TV.

      Gilla

  2. Av allt intressant du har skrivit om fastnade jag på sticky toffee pudding. Kanske för att den är kladdig? 😉

    Pimmsträdgård låter ju mysigt. Antar att man får dricka annat också.

    Gilla

    1. Ja det måste du prova och visst finns det annat än Pimms. 🙂

      Gilla

Kommentera

Hattrick

En blog om damfotboll av Rainer Fussgänger

Halloj världen!

En blogg av Inger Hansson. Om resor. Om Instagram och annan fotografi. Om natur. Om Karlshamn, Kristianstad, vatten och lite av varje.

Bortugal

Borta men hemma. En blogg om en familj som längtade bort och hittade hem.

People in the Street

Bloggen om England och övriga Storbritannien

attresapodden.se

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Matochresebloggen

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Ladies Abroad

Reseberättelser, restips och resefotografier

Travel on a Cloud

Bloggen om England och övriga Storbritannien

City Lover Reser

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Jennifer Stroud

Bloggen om England och övriga Storbritannien

cornishbirdblog

Little Local Adventures

Runtklotet

En blogg och resesajt med tips, texter och bilder från intressanta resmål runt om i världen

Round the Island

Walking round the coast of Mainland Britain

Diary of a Northern Teaist

Tea is a journey. This is my travelogue.

Storartad Förlag & Marknadsföring

Bloggen om England och övriga Storbritannien

En vandrares tankar

"Jag låter tankarna fara medan fötterna går"

