Frossa i Downton Abbey

Kom ihåg Downton Abbeys julspecial på SVT imorgon kväll om du inte redan sett den i Storbritannien under julen. Fina miljöer utlovas från Alnwick Castle i Northumberland (också känt från bland annat Harry Potter).  Jag är på jullov med familjen så vi får se om jag twittrar med Johanna Koljonen, Kristin Lundell och de andra på #tvcirkeln på SVT imorgon eller ej. Idag delar jag hur som helst med mig av en välgörenhetsfilm med skådespelarna som ni kanske redan sett på Facebook om ni är med där men jag kan inte undanhålla er andra den för den är så galet rolig. George Clooney får gamla änkehertiginnan att smälta alldeles och tjänarna har lite för roligt nere i sin källare!

Imorgon blir det nnågot helt annat än jul.

6 kommentarer

  1. Åsa FM · · Svara

    Den är sanslös!

    Gilla

    1. Ja jag frustar av skratt.

      Gilla

  2. Åsa FM · · Svara

    TV-cirkeln gillar jag däremot inte! Jag vill ha ”mitt” Downton för mig själv på något vis – svårt att förklara.. Men vi som upptäckte och älskade D från avsnitt 1 i säsong 1 – inte vill vi ha ”expertpanel” som nu, när ”alla” älskar serien, ska analysera den.. Nu tog jag väl i när jag skrev ”vi” – det kanske bara gäller mig och mina kompisar…

    Gilla

    1. Nej jag förstår inte riktigt varför de inte började med den tidigare i så fall men jag gillar att upptäcka svenska kändisars skåpsanglofili. 😀 Ofta vet de mycket om överklassen men inte lika mycket om arbetarklassen.

      Gilla

  3. Och jag som inte har sett Downton Abbey!!! Borde var lite allertare! Ha det bra!

    Gilla

    1. Man hinner ju inte se allt. Jag tittar inte så jättemycket på TV annars. God fortsättning!

      Gilla

Kommentera

Halloj världen!

En blogg av Inger Hansson. Om resor. Om Instagram och annan fotografi. Om natur. Om Karlshamn, Kristianstad, vatten och lite av varje.

Bortugal

Borta men hemma. En blogg om en familj som längtade bort och hittade hem.

People in the Street

Bloggen om England och övriga Storbritannien

attresapodden.se

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Matochresebloggen

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Ladies Abroad

Reseberättelser, restips och resefotografier

Travel on a Cloud

Bloggen om England och övriga Storbritannien

City Lover Reser

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Jennifer Stroud

Bloggen om England och övriga Storbritannien

cornishbirdblog

Little Local Adventures

Runtklotet

En blogg och resesajt med tips, texter och bilder från intressanta resmål runt om i världen

Round the Island

Walking round the coast of Mainland Britain

Diary of a Northern Teaist

Tea is a journey. This is my travelogue.

Storartad Förlag & Marknadsföring

Bloggen om England och övriga Storbritannien

En vandrares tankar

"Jag låter tankarna fara medan fötterna går"

Ulf Perssons Blogg

Kultur och debatt!

