Ordning i lekstugan

Idag har jag haft individuellt planeringssamtal med chefen inför 2015 och min mormor skulle ha fyllt 98 om hon funnits kvar hos oss så nu känner jag mig lite utmattad så här i vintermörkret och vad passar då bättre än lite kul.

En rolig sak är att jag nu finns på Pinterest också.

Ska hitta en widget hit till bloggen men tills dess är det även där:

Jag kommer kanske lägga upp något eget ibland men min ambition med Pinterest är att visa dig vad för brittiska saker jag går igång på extra mycket och vill rekommendera.

Roligt blir det också när man tittar på debatter i det brittiska parlamentets underhus. Om talmansämbetet varit i fokus i Sverige de senaste dagarna så är det inget mot talmannens ständiga fokus i Westminster eftersom de där är extremt frispråkiga och samtidigt balanserar på en artighetstråd när de håller ihop de ofta väldigt gapiga parlamentsledamöterna. Den mest kända i talmansstolen var faktiskt parlamentets hittills enda kvinnliga talman vid namn Betty Boothroyd och hon får inleda klippet nedan. Kanske är det för att hon är från Yorkshire som hon var extrem i att säga vad hon tyckte på sin tid (1992-2000) för det är ett typiskt drag där som alla som lever med Yorkshirefolk eller har läst veterinär Herriots böcker vet. Hon hade pli på ledamöterna och jag får säkert anledning att återkomma till henne. Titta gärna på filmen här så länge och fnissa. Det enda som inte är kul är ett uttalande av Cameron om att få tyst på barnen tycker jag som typiskt svenskt har svårt för sådant.

Här kommer en film med spelande slipsar, fula fingret och mycket mer och titta alltså även på bakgrundsledamöter och människors händer och annat när det kommer musik eller klipp du först inte förstår det roliga med. Det är fascinerande hur ett parlament kan vara precis som ett högstadium.

6 kommentarer

  1. Visst är det festligt! Frågan är om det inte är här de passar på att göra allt det där som inte är tillåtet under högstadietiden i England 😉

    Festligt att det är just i Leicester som det firas Deepavali, våra ”gamla hemtrakter”, fast när vi bodde där hade vi aldrig hört talas om det (vi bodde i Market Harborough under åren 94/95). England kommer för övrigt alltid att ha en speciell plats i våra hjärtan, lite underligt kanske med tanke på att det är väl inte världens bästa klimat, men något är det…

    Vad det gäller Little India så är det mycket speciellt. Jag tycker, till skillnad från många andra, att det är fantastiskt härligt att vandra omkring i det myller som det ofta är där och bara insupa alla intryck, inte minst alla dofter. (Fast det är ju ändock rätt skönt att inte vara bosatt i det området, det är ju lite skönt att kunna lämna myllret när man vill…)

    Gilla

    1. Ja jag måste till Singapore. Har velat det sedan barndomen. Hur hamnar man i Market Harborough? 🙂

      Gilla

  2. Åsa FM · · Svara

    Var en helg i Singapore ifjol (på väg till Australien) – härligt! Förutom den fuktiga hettan… Köpte ett guldarmband till bra pris i Little India. Raffles hotel var fortfarande en del ”typiskt brittiskt” men mkt turistiskt – ffa i ”Long bar”..

    Gilla

    1. Jo jag kan tänka mig att det idag är väldans turistigt. 😀 Har faktiskt undrat hur jag skulle stå ut med den där fuktiga hettan. Vi får se.

      Gilla

  3. Ja du, hur hamnar man där…bra fråga! En gubbe i batteribranchen och ett erbjudande om att arbeta i England under några år…sedan ”råkade” det bli i just Market Harborough som vi visste absolut ingenting om och det blev jättebra!

    Gilla

    1. Ja de har mycket tekniskt däromkring. Strålkastare och glödlampor och grejer.
      Leicestershire är grymt underskattat tycker jag.

      Gilla

Kommentera

Halloj världen!

En blogg av Inger Hansson. Om resor. Om Instagram och annan fotografi. Om natur. Om Karlshamn, Kristianstad, vatten och lite av varje.

Bortugal

Borta men hemma. En blogg om en familj som längtade bort och hittade hem.

People in the Street

Bloggen om England och övriga Storbritannien

attresapodden.se

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Matochresebloggen

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Ladies Abroad

Reseberättelser, restips och resefotografier

Travel on a Cloud

Bloggen om England och övriga Storbritannien

City Lover Reser

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Jennifer Stroud

Bloggen om England och övriga Storbritannien

cornishbirdblog

Little Local Adventures

Runtklotet

En blogg och resesajt med tips, texter och bilder från intressanta resmål runt om i världen

Round the Island

Walking round the coast of Mainland Britain

Diary of a Northern Teaist

Tea is a journey. This is my travelogue.

Storartad Förlag & Marknadsföring

Bloggen om England och övriga Storbritannien

En vandrares tankar

"Jag låter tankarna fara medan fötterna går"

Ulf Perssons Blogg

Kultur och debatt!

