Gör din egen Londonguide

Grattis på födelsedagen Richard III.

Häromdagen blev jag intervjuad av Expedia vilket var roligt. Det är alltid så svårt att sålla bland alla sina favoritupplevelser och platser och en nyttig övning i hur man sammanfattar och bestämmer sig vilket jag alltid haft svårt för som ni som läser mina längre inlägg har sett.

Det som delvis gjorde att jag tackade ja till Expedias förfrågan var också att de utöver sin blogg skapat My Real London som är en interaktiv sida med guider och upplevelser i London. Det kommer ju knappast som en nyhet för er läsare att jag gillar att dela med mig av tips så jag tycker om sådana här sajter om de görs bra och det tycker jag My Real London gör. Internet bygger på att vi delar med oss av information och då är det roligt att se en sajt som inte bara repetitivt listar de uppenbara sevärdheter som alla känner till utan istället låter vem som helst komma med egna tips på det du inte hittar i guideböckerna eller kommer med någon ny vinkel av gamla favoriter. Jag tycker alltså att du som har tid och lust att dela med dig av London ska kika in där och kanske registrera dig och delta så att sajten växer. Det finns hur många dåliga och inaktuella Londonguider som helst på nätet idag så varför inte hjälpa till att skapa en levande kvalitetsguide.

Vill du ta mig till Världens ände eller någon annan del av London?

Vill du ta mig till Världens ände eller någon annan del av London?

Det kan hända att den sevärdhet du vill ta med i din guide inte finns med utan du får lägga till den som upplevelse först och där är kanske det enda som är lite mer pyssligt att sajten inte nödvändigtvis hittar en bild till upplevelsen automatiskt utan du kan behöva bjuda på en egen eller använda tillåtna bilder någonstans ifrån men i övrigt är det lätt att förstå sig på hur den fungerar. Själva guiderna sätter du ihop genom att blanda olika upplevelser till ditt eget tema vilket är en rolig idé även om jag här hade önskat att det gick att skriva något om de upplevelser man väljer ut som redan finns inlagda av någon annan. Nu väljer man dem bara men å andra sidan är det ganska objektiva beskrivningar av de flesta upplevelser så det är iallafall inte någon annans känslor man lägger in i sin guide. Jag kan också sakna vissa kategorier att kunna välja, exempelvis musik. Som ni ser har jag både ris och ros men mest ros åt vad jag hoppas blir en bra plats för Londonresenärer att samlas på när den växer. Själv är jag registrerad som mitt bloggnamn och har hittills hunnit med att skriva en guide om de bokhandlar jag helst besöker i stan.

 

Kommentera

Halloj världen!

En blogg av Inger Hansson. Om resor. Om Instagram och annan fotografi. Om natur. Om Karlshamn, Kristianstad, vatten och lite av varje.

Bortugal

Borta men hemma. En blogg om en familj som längtade bort och hittade hem.

People in the Street

Bloggen om England och övriga Storbritannien

attresapodden.se

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Matochresebloggen

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Ladies Abroad

Reseberättelser, restips och resefotografier

Travel on a Cloud

Bloggen om England och övriga Storbritannien

City Lover Reser

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Jennifer Stroud

Bloggen om England och övriga Storbritannien

cornishbirdblog

Little Local Adventures

Runtklotet

En blogg och resesajt med tips, texter och bilder från intressanta resmål runt om i världen

Round the Island

Walking round the coast of Mainland Britain

Diary of a Northern Teaist

Tea is a journey. This is my travelogue.

Storartad Förlag & Marknadsföring

Bloggen om England och övriga Storbritannien

En vandrares tankar

"Jag låter tankarna fara medan fötterna går"

Ulf Perssons Blogg

Kultur och debatt!

