Ett år i bloggvärlden

Helgen som just varit firade jag ett år som bloggare fastän det känns som om jag började för bara några månader sedan. Jag har svårt att ta in att jag varje dag utom två i ett helt år har knåpat ihop inlägg bara om Storbritannien. Vi är helt klart många som älskar allt som rör detta ämne och fler och fler hittar hit. Jag har just haft nästan tio dagar i rad med över hundra sidvisningar om dagen och ibland långt över detta. Minst 40 besökare men oftast fler hittar också hit varje dag och allt detta är jätteroligt – tack alla läsare!

Vad läser ni då helst om? Mitt allra populäraste inlägg är fortfarande det om priser på tågbiljetter som är tre gånger så populärt som tvåan och trean vilka båda handlar om vinterstormarna som slog hårt mot England. Jag inser att jag måste fortsätta skriva om tågresor precis som jag konstaterat tidigare och att budgettips också ligger bra till även om mina tips om bussar ligger betydligt längre ner – det är tågromantiker ni är trots att jag faktiskt skrev i bussinlägget att man ser många fina engelska marknadsstäder med buss vilka tågen missar.

Med tåg genom England - här Cornwall

Med tåg genom England – här Cornwall

Fortfarande tycker jag själv att det roligaste är att skriva om platser och mitt kära St Ives ligger tvåa bland den typen av inlägg vilket kanske inte är så konstigt som jag tjatar men etta ligger lite otippat Englands minsta stad Wells nere i Somerset. Det är tydligt att ni som tar er utanför London gärna upptäcker underbara Sydvästra England för det är fler inlägg i topp därifrån än från övriga landsändar. Missa inte Yorkshire gott folk!

Vad vill ni själva läsa mer om? Skriv och berätta. Jag har fått förfrågningar om västra Midlands vilket är ett område jag själv har rest ganska lite i utöver de stora turistorterna och ni vet ju att jag föredrar att skriva om det självupplevda men det ska bli bättring även om jag är tvärsäker på att Cornwall och Yorkshire även i framtiden kommer att dominera men så är det första också engelsmännens egna favorit och det andra har smeknamnet ”God’s own country” av lokalbefolkningen så det finns en del att se på båda platserna. Allt som rör London får också många visningar och jag vet att jag vill få er att upptäcka övriga platser men så länge ni hittar hit genom shoppingtips och restauranger i huvudstaden så kommer det såklart också att bli mer av det. Restauranger ja, de och brittisk mat i allmänhet släpper jag inte och jag märker att klart populärast är desserter och bakverk men så är det ju också vad britterna är mer erkänt bra på än övrigt.

London är populärt

London är populärt

20140711_113636

Tedags

Fotboll har jag för fullt hemma och framför allt finns det andra som bloggar så mycket bättre på svenska om denna sin passion och den täcks bra i svensk media så det är därför det blir lite mindre av den varan här även om det då och då dyker upp något. Politik och samhälle är något jag gärna skriver mer om men där jag känner att jag har lite för lite tid för att kunna göra det seriöst och bloggen ska också framför allt vara en reseblogg. Inget av detta hindrar dock er från att skriva om det är vad ni vill läsa mer om – då är det bara att göra om formatet.
En som var stor i formatet var Henry VIII och om honom handlar det imorgon.

8 kommentarer

  1. Så glad att jag hittade din blogg. Keep up the good work! Vad vill jag läsa om? Vad sägs om England så som landet spelas i alla dessa deckare? Starta med Agatha Christie och Torquay och Greenway. See you there!

    Gilla

    1. Tackar! Det var en kul idé. Jag måste ta mig runt ännu mer i deckarlandskapen men en del ska det nog gå att börja med.

      Gilla

  2. Maria Stenberg · · Svara

    Vilken trevlig blogg du har! Jag älskar också England, men har bara fått uppleva landet som turist, aldrig bott där, tyvärr. Tack för fina tips! I slutet av oktober åker hela familjen till London för några dagar, så nu ska jag läsa in mig på dina London-tips!
    Allt gott!
    /Maria

    Gilla

    1. Tack! 🙂 Det är aldrig för sent.
      Jag har mest lite annorlunda Londontips eftersom jag försöker få er att även resa i resten av landet så du får höra av dig om du behöver fler tips. Speciellt för barn för jag har inte skrivit så mycket om det – hur gamla är de?

      Gilla

  3. Maria Stenberg · · Svara

    Tack för ditt svar, som jag först nu fick syn på!
    Vi har en flicka på tolv och en pojke på tio och du får hemskt gärna göra ett inlägg om barn och London om du vill! Det vi har planerat är en dag på Harry Potter-muséet, eller vad man nu ska kalla det, och så vill barnen gärna gå på ett par muséer. Där tänkte jag British Museum och Natural History. Om vädret tillåter kanske London Eye och även Madame Tussaud’s har de hört tals om och vill gärna besöka. Rätt turistigt konservativa grejer, eller hur…?! Det får bli litet på barnens villkor denna gång, känner vi. Vi älskar pubar, men har du tips på någon trevlig familjerestaurang tar jag gärna emot det. Har läst om Jamie Oliver’s restuarang i Covent Garden. Kanske värt ett besök? Vi kommer att bo i Bloomsbury, mellan King’s Cross och British Museum, där vi har bott förut och trivs. Mysiga kvarter!
    Tack än en gång för din respons, men känn inget måste! Och fortsätt med din härliga blogg!
    /Maria

    Liked by 1 person

    1. Tack. 🙂 Jag ska klura på ett inlägg i några dagar. Det är alltid poppis med inlägg om London trots allt.

      Gilla

  4. Lite sent, men grattis till ditt ettårsjubileum som bloggare. Så kul! Hoppas det blir många fler för du har en underbar blogg.

    Gilla

    1. Tack så jättemycket. 🙂 Nu börjar jag bli inbjuden till evenemang så jag slutar inte än på ett tag hoppas jag.

      Gilla

Kommentera

Halloj världen!

En blogg av Inger Hansson. Om resor. Om Instagram och annan fotografi. Om natur. Om Karlshamn, Kristianstad, vatten och lite av varje.

Bortugal

Borta men hemma. En blogg om en familj som längtade bort och hittade hem.

People in the Street

Bloggen om England och övriga Storbritannien

attresapodden.se

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Matochresebloggen

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Ladies Abroad

Reseberättelser, restips och resefotografier

Travel on a Cloud

Bloggen om England och övriga Storbritannien

City Lover Reser

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Jennifer Stroud

Bloggen om England och övriga Storbritannien

cornishbirdblog

Little Local Adventures

Runtklotet

En blogg och resesajt med tips, texter och bilder från intressanta resmål runt om i världen

Round the Island

Walking round the coast of Mainland Britain

Diary of a Northern Teaist

Tea is a journey. This is my travelogue.

Storartad Förlag & Marknadsföring

Bloggen om England och övriga Storbritannien

En vandrares tankar

"Jag låter tankarna fara medan fötterna går"

Ulf Perssons Blogg

Kultur och debatt!

