Jag vill också vara frukostinspektör

När ni nu har rullat hatt efter alla gårdagens tips på kvällsaktiviteter så är en rejäl engelsk frukost just vad ni behöver och nu finns det hjälp att hitta den bästa genom The Fry up Inspector. En ”fry up” är som många av er säkert vet en riktig engelsk frukost med ägg i någon form, bacon, rostat eller stekt bröd, svamp, tomat och korv. Lägg till detta vita bönor och kanske lite black pudding. hash browns, makrill eller något regionalt och det kan inte bli bättre om det är välgjort. Nu har denne självutnämnde inspektör från Norwich startat bloggen jag länkar till ovan där han bedömer bästa och sämsta frukostarna han ätit samt en hel del däremellan. Det är huvudsakligen ställen i just Norwich och i London än så länge men fortsätter han att sponsras och orkar äta alla dessa frukostar så kanske han fortsätter att resa runt oavbrutet och testa, vem vet. Idag var han i brittiska Metro så han börjar nu bli en riktig kändis. Han har skapat en logo och satt den på dekaler som han delar ut till de han godkänner och detta kommer nog bli en riktig hit att ha på dörren framöver.

Foto: Reddit

Foto: Reddit

Den bästa engelska frukost jag själv har ätit? Det kan faktiskt ha varit på det Bed & breakfast i Richmond jag skrivit om eller på ett annat i Looe som jag kommer att berätta om framöver. Just Bed & breakfasts kan faktiskt vinna utmärkelser för fina frukostar vilket de i så fall gärna visar på bokningssajter och hemsidor. Tro dock inte att det bara är där jag äter dessa frukostar – jag älskar att se en engelsk stad vakna upp från ett ”caff” med stor varmvattenbehållare, fula udda muggar, galonstolar och någon snacksalig gubbe i kassan.

4 kommentarer

  1. Nu är jag inte världens största fan av de brittiska korvarna, väljer oftast bort dem. Annars är en full english (eller scottish) mycket trevligt 🙂

    Gilla

    1. Jag älskar nästan alla utom Cumberland men jag tar det försiktigt p.g.a. alla gryner i dem.

      Gilla

  2. mollykatt · · Svara

    Engelska korvar är de bästa i världen och innehåller mycket kött. Det vattnas i munnen när jag skriver om detta.. Särskilt M&S korvar ,ack vilket himmelrike!

    Gilla

    1. De måste innehålla minst 70% kött tror jag (rätta mig om jag har fel) så det är inte så mycket som tyska oftast har men det känns mer för att det är så grovmalt kött tror jag. Mums.
      Bor du nära någon som säljer Taylor & Jones i Sverige? De brukar verkligen ha hög kötthalt.

      Gilla

Kommentera

Hattrick

En blog om damfotboll av Rainer Fussgänger

Halloj världen!

En blogg av Inger Hansson. Om resor. Om Instagram och annan fotografi. Om natur. Om Karlshamn, Kristianstad, vatten och lite av varje.

Bortugal

Borta men hemma. En blogg om en familj som längtade bort och hittade hem.

People in the Street

Bloggen om England och övriga Storbritannien

attresapodden.se

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Matochresebloggen

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Ladies Abroad

Reseberättelser, restips och resefotografier

Travel on a Cloud

Bloggen om England och övriga Storbritannien

City Lover Reser

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Jennifer Stroud

Bloggen om England och övriga Storbritannien

cornishbirdblog

Little Local Adventures

Runtklotet

En blogg och resesajt med tips, texter och bilder från intressanta resmål runt om i världen

Round the Island

Walking round the coast of Mainland Britain

Diary of a Northern Teaist

Tea is a journey. This is my travelogue.

Storartad Förlag & Marknadsföring

Bloggen om England och övriga Storbritannien

En vandrares tankar

"Jag låter tankarna fara medan fötterna går"

