Varm walesisk inredning

Vi drar oss ännu längre västerut idag eftersom det är shoppingdags och jag måste få visa allt fint som finns hos walesiska Melin Tregwynt. Mina absoluta favoritfärger är grönt och lila (sätt mig på en brittisk ljunghed i september!) så det var inte så konstigt att jag häromsistens fann mig själv suktandes efter kuddar och plädar i serien Aubergine & cassis. Jag hade dock inte sagt nej till något ur serierna Flag eller Gold heller faktiskt. Rofyllda färger med lyxig känsla av kvalitetsull och vackra mönster.

Ombonade färger

Ombonade färger

Flag

Flag

Gold

Gold

Som ni ser på hemsidan gör Melin Tregwynt även kjolar, kappor, morgonrockar, tofflor, hattar, väskor, plånböcker och babysaker bland mycket annat men det är inredningsgrejerna jag gillar bäst själv. Långt ute i krokarna norr om St Davids i Pembrokshire finns yllefabriken i en gammal 1700-talsbyggnad och här har det varit business i runt hundra år. Vill man handla och fika här så går det och man kan faktiskt också hyra stuga av dem och passa på att se det storslagna landskapet. Kan man inte ta sig så långt så behöver man inte misströsta. När det gäller klädesplagg så har John Lewis börjat ta in deras saker och kuddar och plädar har jag sett på inredningsvaruhuset Heal’s på Tottenham Court Road i London men ser också på hemsidan att Libertys har en del. Missa inte hemsidans sektion ”Weird and woolly” om du är intresserad av ylleprodukter och får i allmänhet.

 

2 kommentarer

  1. Liisa · · Svara

    Älskar den här stilen och färgerna!
    /L

    Gilla

    1. Ja visst är det fint! Jag älskar jordnära färger.

      Gilla

Kommentera

Hattrick

En blog om damfotboll av Rainer Fussgänger

Halloj världen!

En blogg av Inger Hansson. Om resor. Om Instagram och annan fotografi. Om natur. Om Karlshamn, Kristianstad, vatten och lite av varje.

Bortugal

Borta men hemma. En blogg om en familj som längtade bort och hittade hem.

People in the Street

Bloggen om England och övriga Storbritannien

attresapodden.se

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Matochresebloggen

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Ladies Abroad

Reseberättelser, restips och resefotografier

Travel on a Cloud

Bloggen om England och övriga Storbritannien

City Lover Reser

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Jennifer Stroud

Bloggen om England och övriga Storbritannien

cornishbirdblog

Little Local Adventures

Runtklotet

En blogg och resesajt med tips, texter och bilder från intressanta resmål runt om i världen

Round the Island

Walking round the coast of Mainland Britain

Diary of a Northern Teaist

Tea is a journey. This is my travelogue.

Storartad Förlag & Marknadsföring

Bloggen om England och övriga Storbritannien

En vandrares tankar

"Jag låter tankarna fara medan fötterna går"

