Tigrarna anfaller

Vi får iallafall hoppas att min titel stämmer och att tigrarna anfaller imorgon. Då går årets FA-cupfinal av stapeln på Wembley och det står mellan Arsenal (Gunners) och Hull City (Tigers). Det vore såååå roligt om Hull fick vinna tycker jag som visserligen bodde nära Highgate (och ännu närmare Emirates som kommit sedan dess) under mitt år i London men som ändå har en större del av mitt hjärta i Yorkshire där jag också bott och haft familj och nu är Hull inte York och familjen egentligen Manchester United fans sedan gammalt på grund av svärfars fotbollsspelande men det är som sagt ändå Yorkshire som står där på Wembley imorgon och jag gillar lite slitna Hull som jag åkte till från York när jag som gammal göteborgare ville till något kontinentalt med en hamn (ja, även en anglofil kan få hemlängtan). Ytterligare en anledning till att Hull borde få vinna är att lagets bästa prestation i FA-cupen är en semifinalplats 1930. Det börjar alltså bli dags nu. Arsenal och Källström i all ära men de har redan vunnit cupen tio gånger.

Idag har laget begett sig ner till sin bas i Luton inför morgondagen och på Humbersides flygplats var brandkåren ute och sprutade vatten i salut medan deras plan taxade ut på startbanan. Det här är stort för staden som fick se laget i Premier League igen 2013 efter några års frånvaro.

En glad stad när laget återkom till Premier League

En glad stad när laget återkom till Premier League Foto: Wikipedia

Om jag tror att Hull har en chans mot storlaget Arsenal? Tja, de slutade på 16:e plats i Premier League i år medan Arsenal kom fyra och är ett internationellt storlag men som det heter på fotbollsspråk så är bollen rund och allt kan hända. Det kan bli utvisningar, straffar och jag vet inte allt och det kan också vara så att Hull har en kanonbra dag där allt stämmer. Hoppas kan man iallafall att det gå hela vägen för staden som är en av Europas kulturhuvudstäder 2017 och jag kommer ha TV10 på klockan 18.00 imorgon även om jag kanske bloggar samtidigt, hehe.

 

 

 

2 kommentarer

  1. Kan ju väldigt lite om fotboll, men vi får se hur det går. Kul inlägg om matmarknaden!

    Gilla

    1. Tack – jag älskar den där marknaden även om jag inte hinner dit varje besök.

      Gilla

Kommentera

Halloj världen!

En blogg av Inger Hansson. Om resor. Om Instagram och annan fotografi. Om natur. Om Karlshamn, Kristianstad, vatten och lite av varje.

Bortugal

Borta men hemma. En blogg om en familj som längtade bort och hittade hem.

People in the Street

Bloggen om England och övriga Storbritannien

attresapodden.se

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Matochresebloggen

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Ladies Abroad

Reseberättelser, restips och resefotografier

Travel on a Cloud

Bloggen om England och övriga Storbritannien

City Lover Reser

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Jennifer Stroud

Bloggen om England och övriga Storbritannien

cornishbirdblog

Little Local Adventures

Runtklotet

En blogg och resesajt med tips, texter och bilder från intressanta resmål runt om i världen

Round the Island

Walking round the coast of Mainland Britain

Diary of a Northern Teaist

Tea is a journey. This is my travelogue.

Storartad Förlag & Marknadsföring

Bloggen om England och övriga Storbritannien

En vandrares tankar

"Jag låter tankarna fara medan fötterna går"

Ulf Perssons Blogg

Kultur och debatt!

