Jamie Olivers Recipease

Jag läser många svenska bloggar där Jamie Olivers italienska restaurang i Covent Garden rekommenderas till den som ska till London. Jag har själv inte testat den eftersom jag är lite försiktig med kolhydrater men tänkte att ni kan vara intresserade av Jamies koncept Recipease som jag snubblade in på sist jag var i London.

Jamie Olivers Recipease

Jamie Olivers Recipease

En underbar butik full av Jamies såser, pasta, kokböcker, köksredskap och massor av annat som roliga kort, oljor, vinäger, presentförpackningar med lite av varje i och jag vet inte allt. Det roliga är att man kan boka Recipease till kurser i matlagning, allt medan butiken är öppen. När jag var där var det barnkalas där ett gäng glada barn i tioårsåldern lärde sig göra pasta med en entusiastisk kock mitt i butiken medan vi andra tittade på roliga saker att köpa. Eftersom jag själv inte skulle vilja att någon lade ut bilder på min dotter på kalas på en blogg så tog jag inga roliga foton utan tvärtom blev de riktigt dåliga för att undvika dem men tjejerna hade hur kul som helst kan jag lova. Du kan boka kurser i vietnamesisk matlagning, beef wellington, knivteknik, sushi och allt möjligt annat du hittar på hemsidan och själv känner jag att det här skulle vara en jättekul grej för ett kompisgäng en helg i London. Lektionerna är typiskt två timmar långa och kostar runt 50-80 pund per person.

Shoppa loss på Jamie Oliver-grejer

Shoppa loss på Jamie Oliver-grejer

Det finns i skrivande stund tre Recipease och den jag besökte finns alldeles vid Notting Hill Gates tunnelbanestation. De andra finns i Clapham Junction i södra London samt i Brighton. Notting Hill är ju alldeles vid mängder av hotell i Bayswater som vi svenskar ofta bor på så det kunde inte vara bättre för den som vill ha en annorlunda Londonresa. Brighton är förutom att vara populärt bland svenskar också väldigt lätt att nå med tåg direkt från Gatwicks flygplats och ett klart alternativ för en kul helg med vännerna. Om du vill veta hur det kan kännas på en kurs så har En turist i London provat på indisk matlagning.

Uppdatering november 2014: Idag är det bara Notting Hill som har öppet. Läs mer i mitt inlägg om Jamies problem.

Uppdatering december 2015: Även Notting Hill stänger den 24 december.

Kommentera

Hattrick

En blog om damfotboll av Rainer Fussgänger

Halloj världen!

En blogg av Inger Hansson. Om resor. Om Instagram och annan fotografi. Om natur. Om Karlshamn, Kristianstad, vatten och lite av varje.

Bortugal

Borta men hemma. En blogg om en familj som längtade bort och hittade hem.

People in the Street

Bloggen om England och övriga Storbritannien

attresapodden.se

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Matochresebloggen

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Ladies Abroad

Reseberättelser, restips och resefotografier

Travel on a Cloud

Bloggen om England och övriga Storbritannien

City Lover Reser

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Jennifer Stroud

Bloggen om England och övriga Storbritannien

cornishbirdblog

Little Local Adventures

Runtklotet

En blogg och resesajt med tips, texter och bilder från intressanta resmål runt om i världen

Round the Island

Walking round the coast of Mainland Britain

Diary of a Northern Teaist

Tea is a journey. This is my travelogue.

Storartad Förlag & Marknadsföring

Bloggen om England och övriga Storbritannien

En vandrares tankar

"Jag låter tankarna fara medan fötterna går"

