Restaurangen för ostälskare

Nu är jag tillbaka med mitt prat om ost igen men det beror på att jag för inte så länge sedan besökte The Cheese Society i Lincoln. Bara namnet ger ju aningar om att man kan sin sak och bara accepterar det bästa här och jodå, både butik och restaurang levererar. Restaurangen i korsningen St Martin’s Lane och Hungate är kanske inte den mysigaste du sett men den har huvudsakligen osträtter på menyn och det är därför du är här.

20131029_141457

Mmm…ostsoufflé

Min ostsoufflé var som ni ser fantastisk och jag skrapade ut det allra sista med sked eftersom jag inte gärna kunde slicka tallriken. Dotterns ostbricka var också fin om inte lika vågad, med några lokala ostar och några från övriga Storbritannien. Selleri i massor hade hon kanske inte behövt men det var det enda hon hade att klaga på. De har dessutom drycker som passar det mesta i ostväg även om många under lunchen valde vatten.

20131029_145642

Strait, med vyn upp Steep Hill och Lincolns katedral.

Restaurangen blev en så stor del av det hela att den och butiken har delat på sig och butiken finns kvar på gatan Strait, just där livliga High Street möter historiska Steep Hill upp till katedralen. Här finns massor av fransk ost men också den typiskt engelskt smaksatta, klassisk cheddar och stilton samt mycket annat. Är du en ostälskare som jag så är Lincoln alltså ett bra stopp på din väg runt östra England. Vad man kan göra i staden i övrigt har jag skrivit om i mitt allra första blogginlägg – en väldigt underskattad stad.

4 kommentarer

  1. Jag älskar Lincoln men har inte varit där på länge nu, hoppas kunna åka dit snart igen. Oststället måste prövas!

    Gilla

    1. Ja min man och svägerska m.fl. bor där nu (även om maken är från York). Du som älskar Cleethorpes måste ju ha en Lincolnshire-tag snart. 🙂

      Gilla

  2. lenadyche · · Svara

    Ost, ost, ost, älskar ost och blir vansinnigt sugen av det du skriver och av bilderna!!!

    Gilla

  3. Hehe, ja det är ett kul om än enkelt ställe. Jag är galen i ost.

    Gilla

Kommentera

Halloj världen!

En blogg av Inger Hansson. Om resor. Om Instagram och annan fotografi. Om natur. Om Karlshamn, Kristianstad, vatten och lite av varje.

Bortugal

Borta men hemma. En blogg om en familj som längtade bort och hittade hem.

People in the Street

Bloggen om England och övriga Storbritannien

attresapodden.se

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Matochresebloggen

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Ladies Abroad

Reseberättelser, restips och resefotografier

Travel on a Cloud

Bloggen om England och övriga Storbritannien

City Lover Reser

Bloggen om England och övriga Storbritannien

Jennifer Stroud

Bloggen om England och övriga Storbritannien

cornishbirdblog

Little Local Adventures

Runtklotet

En blogg och resesajt med tips, texter och bilder från intressanta resmål runt om i världen

Round the Island

Walking round the coast of Mainland Britain

Diary of a Northern Teaist

Tea is a journey. This is my travelogue.

Storartad Förlag & Marknadsföring

Bloggen om England och övriga Storbritannien

En vandrares tankar

"Jag låter tankarna fara medan fötterna går"

Ulf Perssons Blogg

Kultur och debatt!

